• 30
  • Maj
Firma z Mountain View od kilku lat pracuje nad zupełnie nowym systemem operacyjnym o nazwie Fuchsia. Do tej pory nie było jasne gdzie ostatecznie zostanie on zastosowany (w ramach testów pojawiał się już na Chromebookach czy smartfonach). Kilka dni temu poznaliśmy w końcu pierwsze urządzenie.
  • 30
  • Maj
Na początku tego roku informowaliśmy o kolejnej po Orlenie sieci stacji benzynowych, która zdecydowała się na wprowadzenie możliwości płacenia za tankowanie z poziomu aplikacji mobilnej bez wychodzenia z auta. Wówczas jednak obejmował on tylko 15 stacji Lotosu i pozwalał płacić jedynie BLIKiem.
  • 30
  • Maj
Strona zbierająca w jednym miejscu całą naszą rejestrowaną aktywność w usługach Google (jak hasła wyszukiwania) do tej pory była automatycznie dostępna jeśli tylko byliśmy gdzieś zalogowani na nasze konto Google.
  • 23
  • Maj
Oculus zapowiedział właśnie kolejną sporą aktualizację systemu dla swoich samodzielnych gogli VR. Tym razem dodano prosty menadżer plików czy oficjalne rozwiązanie do synchronizacji powiadomień z telefonem (choć na razie tylko z iOS, prace nad wersją dla Androida jeszcze trwają).
  • 23
  • Maj
Rynek streamingu muzyki zdążył już dojrzeć. Mamy stały zestaw uczestników i od jakiegoś czasu główne wydarzenia to odświeżanie wyglądu aplikacji czy próby dodawania innych typów zawartości (np. podcastów czy teledysków) lub innych formatów.
  • 15
  • Maj
Jak być może wiecie, w dzisiejszych czasach jest bardzo trudno o wspólny dla wszystkich producentów standard. Firmy wolą raczej tworzyć własne, zamknięte ekosystemy, aby zmusić w ten sposób użytkowników do kupowania tylko ich produktów.
  • 15
  • Maj
Popularna sieć społecznościowa do dzielenia się zdjęciami, czyli Instagram, do tej pory pozwala dodawać do serwisu zdjęcia jedynie z urządzeń mobilnych. Kiedyś tłumaczono to chęcią powstrzymania użytkowników przed publikowaniem zdjęć z profesjonalnych aparatów (i tak to robią).
  • 02
  • Maj
Jeśli korzystacie z Samsungowego ekosystemu inteligentnych urządzeń, czyli SmartHome, to niedawno firma po cichu dodała webowy panel do zarządzania nimi. Jest to wczesna wersja i nie wszystko w niej działa, ale miejmy nadzieję, że braki szybko zostaną uzupełnione.
  • 25
  • Kwi
W zeszłym tygodniu Oculus zapowiedział kolejną dużą aktualizację dla swoich gogli wirtualnej rzeczywistości, która między innymi miała dodać obsługę funkcji Air Link, czyli własnego rozwiązania producenta do bezprzewodowego streamingu gier VR z pecetów.
  • 25
  • Kwi
Na początku kwietnia pisaliśmy o nieoficjalnym sposobie na testowanie xClouda na komputerach z Windows 10 wykorzystując wewnętrzną aplikację Microsoftu i kod odblokowujący tę opcję, który wyciekł do sieci. Niestety, po paru dniach Microsoft się zorientował co się stało i tę opcję zablokował. Na szczęście w tym tygodniu ruszyła w końcu beta webowego klienta usługi.
  • 25
  • Kwi
Niewielu z Was wie, ale PlayStation Now to usługa streamingu gier z chmury z bodaj najdłuższym stażem spośród tych popularniejszych. Niestety, jest też najbardziej zaniedbana - Sony jej praktycznie nie rozwija od strony technicznej, przynajmniej w porównaniu do konkurencji.
  • 25
  • Kwi
Obecnie usługa streamingu gier od Microsoft obsługuje tylko gry na konsoli Xbox One. Gigant z Redmond nie spoczywa jednak na laurach i prócz odświeżenia serwerów (obecnie bazują na Xboxach One S, zastąpić je mają Xboxy Series X) firma właśnie zdradziła, że planowana jest także możliwość streamowania gier pecetowych.
  • 25
  • Kwi
Kilka tygodni temu pisaliśmy o potwierdzeniu przez Sony zamiaru zamknięcia sklepów z cyfrowymi grami dla konsol PlayStation 3 oraz Vita. Jak można było się spodziewać, spotkało się to z oburzeniem garstki graczy nadal korzystających z tych urządzeń.
  • 18
  • Kwi
Niemal od premiery pierwszych gogli Oculus Quest istniały aplikacje trzecie pozwalające na bezprzewodowy streaming gier VR z z naszego peceta (zamiast korzystać z oficjalnego, przewodowego rozwiązania). Od początku było niemal pewne, że z czasem Oculus udostępni własne rozwiązanie tego typu.
  • 18
  • Kwi
Do tej pory aplikacje i gry dostępne w sklepie Oculusa mogły być darmowe lub płatne z góry (mogły też oferować jednorazowe zakupy już w samym programie), ale nie mogły oferować subskrypcji. Oprogramowanie dostępne innymi kanałami (np. przez SideQuesta) takich ograniczeń jednak nie miało.
  • 18
  • Kwi
Mamy już dość prężnie działający rynek usług służących do grania w chmurze, ale w tradycyjne produkcje dla “płaskich ekranów”. NVIDIA już szykuje się jednak na kolejny krok, czyli streaming z chmury gier VR. Ten jest dużo bardziej wymagający ze względu na większą rozdzielczość oraz większe znaczenie opóźnień.
  • 11
  • Kwi
W dawnych czasach Mozilla usiłowała stworzyć wersję Firefoksa na niemal każdą bardziej znaczącą platformę. Od jakiegoś czasu fundacja nie ma już jednak pieniędzy na taką rozrzutność - aplikacja dla Android TV nigdy nie powstała, a teraz ogłoszono koniec wersji dla Fire TV i Echo Show.
  • 11
  • Kwi
Od tygodni w sieci krążyły plotki o otworzeniu usługi Apple Find My o wsparcie dla urządzeń Bluetooth firm trzecich (takich jak tagi przyczepiane do portfela czy innych przedmiotów mających potencjał do gubienia się). W tym tygodniu Apple w końcu oficjalnie te informacje potwierdziło.
  • 04
  • Kwi
Jakiś czas temu w sieci pojawił się poradnik instruujący jak pobrać i zainstalować testową aplikację Microsoftu dla Windows 10, która pozwala na lokalny streaming gier z nowych konsol firmy (Xbox Series S/X) oraz korzystać z usługi grania w chmurze.
  • 04
  • Kwi
Gogle wirtualnej rzeczywistości mają dzisiaj zazwyczaj proste systemy służące do ostrzegania nas o przekroczeniu bezpiecznych granic (aby uniknąć potykania się o coś, czy wpadania na ściany). Oculus także i ciągle go rozwija.
  • 04
  • Kwi
W zeszłym tygodniu pisaliśmy o plotkach na temat planów zamknięcia przez Sony sklepów z cyfrowymi grami dla konsol PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Vita. Kilka dni później wywołana do tablicy potwierdziła te plotki i podała nieco więcej szczegółów.
  • 28
  • Mar
Dwa lata temu Google udostępniło możliwość uruchamiania aplikacji linuksowych na urządzeniach z systemem Chrome OS. Wówczas była to wstępna implementacja (brakowało chociażby sprzętowej akceleracji 3D), ale dzisiaj jest to już całkiem kompletne rozwiązanie.
  • 28
  • Mar
Producent konsol PlayStation właśnie udowadnia problem ze sklepami cyfrowymi, szczególnie na konsolach - w sieci pojawiły się plotki, wedle których Sony zamierza wyłączyć swój cyfrowy sklep z grami na konsolach PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Vita.
  • 21
  • Mar
W końcu nadszedł ten dzień, kiedy NVIDIA zdecydowała się podnieść ceny płatnej subskrypcji w usłudze GeForce NOW, które od początku były zapowiadane jako tymczasowo obniżone. Zlikwidowano subskrypcję Founders i zastąpiono ją droższą Priority.
  • 21
  • Mar
Wygląda na to, że do momentu premiery nowej generacji PlayStation VR, Sony będzie stopniowo ujawniać informacji o nowym zestawie do wirtualnej rzeczywistości. W tym tygodniu zdecydowano się ujawnić nowe kontrolery.
  • 14
  • Mar
Już od dłuższego czasu wiedzieliśmy, że Google pracuje nad rozbudowaniem integracji pomiędzy systemem Chrome OS oraz Androidem w postaci “Phone Huba”. Przez długi czas nie wiedzieliśmy jednak jak dokładnie ma to wyglądać, ponieważ mimo obecności odpowiednich flag nie dawało się jej aktywować.
  • 14
  • Mar
Powoli opcja potwierdzania tożsamości za pomocą e-dowodu i aplikacji eDO App staje się coraz powszechniejsza. Po serwisach rządowych taką funkcję zaoferował swoim klientom indywidualnym mBank (firmy mogły z niej korzystać już w zeszłym roku).
  • 14
  • Mar
Mimo ostatniego wysypu różnych usług do grania w chmurze, nie każdej z nich udaje się przetrwać. Przykładem może być Shadow PC - ostatnio intensywnie rozwijająca się usługa oferująca zasadniczo mocnego peceta z Windows 10 w chmurze z własnymi klientami do streamingu.
  • 14
  • Mar
Firma z Mountain View poinformowała w tym tygodniu o pierwszej większej aktualizacji platformy Google TV (obecnie dostępnej tylko na nowym Chromecaście czy najnowszych telewizorach od Sony). Skupia się ona wokół profili dla dzieci.
  • 14
  • Mar
Sieć dyskontów Biedronka mimo swojej popularności dosyć wolno wdraża wszelkie nowości technologiczne - jako jedna z ostatnich większych sieci umożliwiła płatności kartami, a teraz jako jedna z ostatnich bierze się za cyfryzację swojego programu lojalnościowego.
  • 14
  • Mar
Pod koniec zeszłego roku Empik ogłosił udostępnienie funkcji Pay&Go w swojej aplikacji mobilnej, dzięki czemu klienci mogliby omijać kasy i rozliczać się za pomocą swoich smartfonów. Wówczas jednak płacić można było tylko kartą zapisaną bezpośrednio w aplikacji.
  • 07
  • Mar
Komunikator WhatsApp już od jakiegoś czasu oferował rozmowy audio oraz wideo, ale tylko w aplikacji dla telefonów. W kliencie dla komputerów opcje te najpierw nie były w ogóle dostępne, a od jakiegoś czasu były zarezerwowane dla uczestników beta-testów.

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...