• 25
  • Kwi
W zeszłym tygodniu Oculus zapowiedział kolejną dużą aktualizację dla swoich gogli wirtualnej rzeczywistości, która między innymi miała dodać obsługę funkcji Air Link, czyli własnego rozwiązania producenta do bezprzewodowego streamingu gier VR z pecetów.
  • 25
  • Kwi
Na początku kwietnia pisaliśmy o nieoficjalnym sposobie na testowanie xClouda na komputerach z Windows 10 wykorzystując wewnętrzną aplikację Microsoftu i kod odblokowujący tę opcję, który wyciekł do sieci. Niestety, po paru dniach Microsoft się zorientował co się stało i tę opcję zablokował. Na szczęście w tym tygodniu ruszyła w końcu beta webowego klienta usługi.
  • 25
  • Kwi
Niewielu z Was wie, ale PlayStation Now to usługa streamingu gier z chmury z bodaj najdłuższym stażem spośród tych popularniejszych. Niestety, jest też najbardziej zaniedbana - Sony jej praktycznie nie rozwija od strony technicznej, przynajmniej w porównaniu do konkurencji.
  • 25
  • Kwi
Obecnie usługa streamingu gier od Microsoft obsługuje tylko gry na konsoli Xbox One. Gigant z Redmond nie spoczywa jednak na laurach i prócz odświeżenia serwerów (obecnie bazują na Xboxach One S, zastąpić je mają Xboxy Series X) firma właśnie zdradziła, że planowana jest także możliwość streamowania gier pecetowych.
  • 25
  • Kwi
Kilka tygodni temu pisaliśmy o potwierdzeniu przez Sony zamiaru zamknięcia sklepów z cyfrowymi grami dla konsol PlayStation 3 oraz Vita. Jak można było się spodziewać, spotkało się to z oburzeniem garstki graczy nadal korzystających z tych urządzeń.
  • 18
  • Kwi
Niemal od premiery pierwszych gogli Oculus Quest istniały aplikacje trzecie pozwalające na bezprzewodowy streaming gier VR z z naszego peceta (zamiast korzystać z oficjalnego, przewodowego rozwiązania). Od początku było niemal pewne, że z czasem Oculus udostępni własne rozwiązanie tego typu.
  • 18
  • Kwi
Do tej pory aplikacje i gry dostępne w sklepie Oculusa mogły być darmowe lub płatne z góry (mogły też oferować jednorazowe zakupy już w samym programie), ale nie mogły oferować subskrypcji. Oprogramowanie dostępne innymi kanałami (np. przez SideQuesta) takich ograniczeń jednak nie miało.
  • 18
  • Kwi
Mamy już dość prężnie działający rynek usług służących do grania w chmurze, ale w tradycyjne produkcje dla “płaskich ekranów”. NVIDIA już szykuje się jednak na kolejny krok, czyli streaming z chmury gier VR. Ten jest dużo bardziej wymagający ze względu na większą rozdzielczość oraz większe znaczenie opóźnień.
  • 11
  • Kwi
W dawnych czasach Mozilla usiłowała stworzyć wersję Firefoksa na niemal każdą bardziej znaczącą platformę. Od jakiegoś czasu fundacja nie ma już jednak pieniędzy na taką rozrzutność - aplikacja dla Android TV nigdy nie powstała, a teraz ogłoszono koniec wersji dla Fire TV i Echo Show.
  • 11
  • Kwi
Od tygodni w sieci krążyły plotki o otworzeniu usługi Apple Find My o wsparcie dla urządzeń Bluetooth firm trzecich (takich jak tagi przyczepiane do portfela czy innych przedmiotów mających potencjał do gubienia się). W tym tygodniu Apple w końcu oficjalnie te informacje potwierdziło.
  • 04
  • Kwi
Jakiś czas temu w sieci pojawił się poradnik instruujący jak pobrać i zainstalować testową aplikację Microsoftu dla Windows 10, która pozwala na lokalny streaming gier z nowych konsol firmy (Xbox Series S/X) oraz korzystać z usługi grania w chmurze.
  • 04
  • Kwi
Gogle wirtualnej rzeczywistości mają dzisiaj zazwyczaj proste systemy służące do ostrzegania nas o przekroczeniu bezpiecznych granic (aby uniknąć potykania się o coś, czy wpadania na ściany). Oculus także i ciągle go rozwija.
  • 04
  • Kwi
W zeszłym tygodniu pisaliśmy o plotkach na temat planów zamknięcia przez Sony sklepów z cyfrowymi grami dla konsol PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Vita. Kilka dni później wywołana do tablicy potwierdziła te plotki i podała nieco więcej szczegółów.
  • 28
  • Mar
Dwa lata temu Google udostępniło możliwość uruchamiania aplikacji linuksowych na urządzeniach z systemem Chrome OS. Wówczas była to wstępna implementacja (brakowało chociażby sprzętowej akceleracji 3D), ale dzisiaj jest to już całkiem kompletne rozwiązanie.
  • 28
  • Mar
Producent konsol PlayStation właśnie udowadnia problem ze sklepami cyfrowymi, szczególnie na konsolach - w sieci pojawiły się plotki, wedle których Sony zamierza wyłączyć swój cyfrowy sklep z grami na konsolach PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Vita.
  • 21
  • Mar
W końcu nadszedł ten dzień, kiedy NVIDIA zdecydowała się podnieść ceny płatnej subskrypcji w usłudze GeForce NOW, które od początku były zapowiadane jako tymczasowo obniżone. Zlikwidowano subskrypcję Founders i zastąpiono ją droższą Priority.
  • 21
  • Mar
Wygląda na to, że do momentu premiery nowej generacji PlayStation VR, Sony będzie stopniowo ujawniać informacji o nowym zestawie do wirtualnej rzeczywistości. W tym tygodniu zdecydowano się ujawnić nowe kontrolery.
  • 14
  • Mar
Już od dłuższego czasu wiedzieliśmy, że Google pracuje nad rozbudowaniem integracji pomiędzy systemem Chrome OS oraz Androidem w postaci “Phone Huba”. Przez długi czas nie wiedzieliśmy jednak jak dokładnie ma to wyglądać, ponieważ mimo obecności odpowiednich flag nie dawało się jej aktywować.
  • 14
  • Mar
Powoli opcja potwierdzania tożsamości za pomocą e-dowodu i aplikacji eDO App staje się coraz powszechniejsza. Po serwisach rządowych taką funkcję zaoferował swoim klientom indywidualnym mBank (firmy mogły z niej korzystać już w zeszłym roku).
  • 14
  • Mar
Mimo ostatniego wysypu różnych usług do grania w chmurze, nie każdej z nich udaje się przetrwać. Przykładem może być Shadow PC - ostatnio intensywnie rozwijająca się usługa oferująca zasadniczo mocnego peceta z Windows 10 w chmurze z własnymi klientami do streamingu.
  • 14
  • Mar
Firma z Mountain View poinformowała w tym tygodniu o pierwszej większej aktualizacji platformy Google TV (obecnie dostępnej tylko na nowym Chromecaście czy najnowszych telewizorach od Sony). Skupia się ona wokół profili dla dzieci.
  • 14
  • Mar
Sieć dyskontów Biedronka mimo swojej popularności dosyć wolno wdraża wszelkie nowości technologiczne - jako jedna z ostatnich większych sieci umożliwiła płatności kartami, a teraz jako jedna z ostatnich bierze się za cyfryzację swojego programu lojalnościowego.
  • 14
  • Mar
Pod koniec zeszłego roku Empik ogłosił udostępnienie funkcji Pay&Go w swojej aplikacji mobilnej, dzięki czemu klienci mogliby omijać kasy i rozliczać się za pomocą swoich smartfonów. Wówczas jednak płacić można było tylko kartą zapisaną bezpośrednio w aplikacji.
  • 07
  • Mar
Komunikator WhatsApp już od jakiegoś czasu oferował rozmowy audio oraz wideo, ale tylko w aplikacji dla telefonów. W kliencie dla komputerów opcje te najpierw nie były w ogóle dostępne, a od jakiegoś czasu były zarezerwowane dla uczestników beta-testów.
  • 07
  • Mar
Pandemia wymusiła przyspieszenie prac nad możliwością zdalnego załatwiania wielu spraw, np. rozwiązań pozwalających na potwierdzanie tożsamości przez internet. Orange właśnie ogłosiło umożliwienie zdalnego zawierania umów z wykorzystaniem usługi mojeID.
  • 07
  • Mar
Niecałe dwa lata temu Steam udostępnił opcję Remote Play Together, pozwalającą na grę w lokalny multiplayer na jednym ekranie (np. Wormsy, Mortal Kombat czy gry z serii LEGO) przez internet. Wymagała ona jednak posiadania konta na Steamie przez obie strony.
  • 04
  • Mar
Firma AVM, rozpoczyna wprowadzanie FRITZ!OS 7.25  – darmowej aktualizacji oferującej ponad 70 nowych funkcji i ulepszeń dla wszystkich urządzeń marki FRITZ!. Aktualizacja oferuje użytkownikom nowe korzyści od wideokonferencji podczas pracy w domu, poprzez strumieniową transmisję ulubionych seriali, naukę zdalną czy gry.
  • 28
  • Lut
Firma z Mountain View postanowiła w zeszłym roku zastąpić dotychczasowy launcher z Android TV nową aplikacją, skupiającą się w większym stopniu na oferowaniu automatycznych sugestii użytkownikom. Program zadebiutował na nowych Chromecaście, a niedługo później pojawił się też na nowych telewizorach Sony.
  • 28
  • Lut
Kilka dni temu LG ogłosiło, że zdecydowało się udzielać licencji na korzystanie z systemu webOS dla urządzeń smart tv innym producentom. Niestety, aktualnie inny producenci mają otrzymywać starszą wersję systemu oznaczoną numerkiem 5.0, a nie najnowszą (6.0).
  • 21
  • Lut
Już od kilku lat padają obietnice dodania możliwości płacenia zbliżeniowo BLIKiem, ciągle jednak nie możemy tego robić. Kilka miesięcy temu wydawało się, że jesteśmy już blisko, kiedy ING dodało do swojego regulaminu odpowiednie zapisy, ale od tego czasu nic nowego w tym temacie nie usłyszeliśmy.
  • 14
  • Lut
Firma z Mountain View rozwija już swojego wirtualnego asystenta od wielu lat, ale wciąż nie trafił on oficjalnie na komputery. Co prawda pojawił się na niektórych urządzeniach z Chrome OS, ale nigdzie dalej.
  • 14
  • Lut
Elon Musk, obecnie szefujący Tesli czy SpaceX, od jakiegoś czasu tworzy także powszechnie dostępną usługę dostępu do internetu satelitarnego o nazwie Spacelink. Od zeszłego roku indywidualni użytkownicy mogą już wykupować dostęp do "bety" usługi oferującej od 50 do 150 Mbps prędkości pobierania.

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...