PSVR2 nieprędko doczeka się obsługi pecetów, jeśli w ogóle?

Utworzono: 22 styczeń 2023, 11:01 Autor :  
Jak być może wiecie, pierwsze gogle PlayStation VR choć oficjalnie nie wspierały niczego poza konsolą PlayStation 4, to doczekały się nieoficjalnych rozwiązań pozwalających korzystać z nich na komputerach razem z grami wspierającymi SteamVR.

Jeden z deweloperów je pracujących nad nimi rozwiewa jednak nadzieje, na podobne rozwiązania dla drugiej generacji. Dlaczego? Jak tłumaczy, to przede wszystkim kwestia tego, że pierwsze PSVR działało zasadniczo jako dodatkowy monitor po HDMI, więc nie było szczególnie trudne opracowanie odpowiedniego oprogramowania dodającego zgodność ze Steam VR.

Do rozpracowania wtedy zostało głównie odczytywanie danych z sensorów, które wtedy zajęło rok i potem ustabilizowanie rozwiązania (zajęło kilka lat). Sony niczego nie utrudniało szyfrując sygnały czy stosując inne tego typu sztuczki.

W drugiej generacji jest inaczej - wszystkie sygnały idą po jednym kablu USB, nie będzie więc “czystego” sygnału wideo jak poprzednio. Niewykluczone też, że Sony te sygnały tym razem już szyfruje. Brakuje też gotowej implementacji kontrolerów, więc poza rozgryzaniem ich sygnałów, trzeba by ich obsługę zaimplementować od zera.

Deweloper ocenia, że dopiero po 5 latach byłyby szanse na wczesną wersję nieoficjalnej obsługi, nie mówiąc o jego ustabilizowaniu. Krótko mówiąc, rozważając zakup PSVR2, należy myśleć o korzystaniu z nich tylko z konsolą.

Źródło: UploadVR



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 377 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...