United Airlines ...

United Airlines wprowadziła ...

Aktualizacja ...

Meta zaczęła udostępniać ...

Zastrzeganie PESELu ...

W Polsce wprowadzono nowe ...

Samsung ...

Samsung zapowiedział One UI 6 ...

Copilot od ...

W ostatnich latach asystenci ...

Copilot+ PC - ...

Microsoft zaprezentował nową ...

Google zapowiada ...

Kolejnym krokiem w ewolucji ...

Android 14 dla ...

Google zapowiedziało kolejną ...

ASUS pokazał ...

Asus wprowadza na rynek ...

Chrome OS zbierze ...

Chrome OS, znany z dostępu do ...

Copilot w Microsoft ...

W świecie technologii, gdzie ...

GeForce Now ...

NVIDIA GeForce Now, jedna z ...

Wygodniejsza ...

Steam Deck, przenośna konsola ...

Przeglądarka Arc ...

Przeglądarka internetowa Arc, ...

Meta będzie ...

Meta ogłosiła otwarcie ...

Wymóg dodatkowej ...

Użytkownicy Wear OS, którzy ...

Legimi w końcu nie ...

Czytniki Kindle od dawna są ...

Fairbuds - ...

W dzisiejszym świecie ...
Duże i wiekowe firmy pamiętające jeszcze poprzednie epoki często nie rozumieją i długo opierają się nowościom przedostającym się na ich rynek z innych, nierzadko dopiero powstałych gałęzi w związku z rozwojem technicznym.
Jeszcze w zeszłym roku Meta zapowiadała scalenie systemu gogli Quest ze środowiskiem Horizon Worlds. Mimo tego, do dziś niewiele w tej kwestii się dzieje. Zapewne po części wynika to ze wciąż mocno ograniczonej dostępności Horizon Worlds.
Zła wiadomość dla posiadaczy konsol Xbox - w ostatniej aktualizacji systemu konsoli (oznaczonej numerkiem 10.0.25398.2266), firma zawarła mechanizm mający blokować nielicencjonowane akcesoria takie jak pady, ale też joysticki, kierownice, itp.
Na początku października, Valve udostępniło publiczną betę SteamVR 2.0, czyli swojego środowiska dla gier i aplikacji wirtualnej rzeczywistości. Główne zmiany to odświeżony interfejs wykorzystujący jako bazę tryb Big Picture znany ze Steam Decka oraz dodanie brakujących do tej pory funkcji.
Na początku października pisaliśmy o zaprezentowaniu przez Samsunga nowych urządzeń z linii FE (Fan Edition) oraz drugiej generacji swoich tagów Bluetooth. Była to jednak dość dziwna premiera, bowiem firma nie podawała dat wprowadzenia do sprzedaży ani nawet informacji o dostępności regionalnej.
Na początku tego roku Google ogłosiło plany dodania pełnej obsługi otwarto źródłowej architektury procesorów RISC-V do Androida. W tym tygodniu natomiast Google i Qualcomm ogłosiły współpracę mającą na celu stworzenie pierwszego komercyjnego układu RISC-V mającego trafić do zegarków z Wear OS.
Na początku października, Google zaprezentowało drugą generację Pixel Watcha, która już fabrycznie ma Wear OS 4. Zapowiedziano także stosowaną aktualizację dla poprzedniego modelu, ale podano tylko dość szeroki termin jej udostępnienia, czyli “do końca tego roku”. To mogło oznaczać wiele tygodni czekania.
Apple ustaliło cenę swoich gogli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości pokazanych w czerwcu na dość zaporowym poziomie 3500 $ (niecałe 15 000 zł bez VATu). Mają one jednak najlepsze możliwe komponenty i funkcje. Sam dopisek “Pro” w nazwie sugeruje, że to najlepsze co firma może zaoferować.
Jakiś czas temu najpierw pojawiły się plotki, a niedługo później Lenovo potwierdziło plany wypuszczenia na rynek własnej konsolki wzorowanej na Steam Decku od Valve czy ROG Ally od ASUSa, czyli Legion Go. Firma jednak mocno dawkowała informacje, wygląda na to, że w końcu jest gotowa odsłonić wszystkie karty.
Okazało się, że nowe słuchawki Samsunga, o których pisaliśmy na początku września, to jednak nie Galaxy Buds 3, a Galaxy Buds FE. Mimo takiej nazwy, wydają się lepsze od dwójek niemal pod każdym względem.

Gmail dla Wear OS już dostępny

Wraz z oficjalną zapowiedzią Wear OS w wersji czwartej w maju tego roku, Google ogłosiło również plany udostępnienia oficjalnych aplikacji Gmaila oraz Kalendarza dla zegarków z tym systemem. W mijającym tygodniu, przy okazji premiery drugiego Pixel Watcha, ta pierwsza aplikacja trafiła do sklepu Google Play.
Tak jak przewidywały plotki, razem z Pixelem 8 zobaczyliśmy też drugą generację zegarka Pixel Watch. Zmiany na pierwszy rzut oka nie wydają się duże (dla gołego oka z wyglądu wręcz nie widać nic nowego), ale skupiają się na naprawieniu bolączek pierwszej generacji.
Na goglach wirtualnej rzeczywistości można nie tylko grać w gry stworzone z myślą o VRze, ale też te tradycyjne. Po co? Chociażby dla efektu dużego monitora bez kupowania go. Do tej pory wymagało to jednak trochę kombinowania i zazwyczaj mocnego peceta (na którym faktycznie gry były uruchomione).

Raspberry Pi 5 zaprezentowane

Raspberry Pi, czyli popularna rodzina mini-komputerów wykorzystywana na domowe serwery, centra multimedialne, routery i wiele innych doczekała się piątej generacji. Największą nowością jest nowy układ zaprojektowany przez twórców projektu w Cambridge.

Quest 3 oficjalnie zaprezentowany

Meta w końcu oficjalnie zaprezentowała kolejną generację swoich podstawowych gogli VR, czyli Questa 3. W końcu poznaliśmy oficjalną specyfikację, datę rozpoczęcia sprzedaży oraz cenę.
Strona 9 z 159

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...