Galaxy XR wyposażone są w mikro-OLED-owe wyświetlacze 4K, śledzenie dłoni, oczu i twarzy, aktywny sensor głębi oraz automatyczną regulację rozstawu soczewek. Urządzenie działa na układzie Snapdragon XR2+ Gen 2 wspieranym przez 16 GB RAM i wymaga zewnętrznej baterii (podobnie jak Apple Vision Pro), która zapewnia do dwóch godzin pracy lub 2,5 godziny oglądania wideo. Alternatywnie można podłączyć zasilanie przez USB-C, co umożliwia nieprzerwaną pracę.

Konstrukcja gogli przypomina połączenie Meta Quest Pro i Apple Vision Pro i waży 545 gramów z paskiem. Zamiast obejmować całą górną część twarzy, Galaxy XR opiera się na czole, pozostawiając otwartą przestrzeń po bokach, co pozwala na kontakt z otoczeniem. W zestawie znajdują się magnetyczne osłony boczne, które umożliwiają pełne zasłonięcie pola widzenia.
System Android XR z nakładką One UI XR oferuje dostęp do szerokiej gamy aplikacji 2D z Google Play, w tym Netflixa, a także dedykowane wersje aplikacji Google, takich jak Chrome, Maps, Photos i YouTube. Użytkownicy mogą korzystać z immersyjnego trybu Google Maps, konwersji zdjęć i filmów do 3D w Google Photos oraz funkcji multi-view w YouTube.
Wbudowana sztuczna inteligencja Gemini AI umożliwia prowadzenie ciągłej rozmowy z asystentem bez potrzeby powtarzania komend aktywujących. Dodatkowo dostępne są aplikacje firm trzecich, takie jak Adobe Project Pulsar do edycji wideo 3D.

Na premierę Galaxy XR przygotowano także zestaw gier VR, w tym Walkabout Mini Golf, Synth Riders, Arizona Sunshine Remake i wiele innych, które zostały przeniesione z platformy Meta Quest dzięki kompatybilności z OpenXR. Niektóre z tych gier wymagają kontrolerów Galaxy XR, które nie są dołączone do zestawu. Dla użytkowników zainteresowanych PC VR dostępna jest aplikacja Virtual Desktop.
Samsung oferuje również pakiet Explorer Pack dla osób, które zakupią headset przed końcem roku. W jego skład wchodzą roczne subskrypcje Google AI Pro, YouTube Premium, Google Play Pass i NBA League Pass, a także dostęp do YouTube TV, aplikacji Calm, gry Asteroid oraz Adobe Project Pulsar.
Urządzenie jest już dostępne w Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej w cenie 1800 (~6600 zł bez VATu), a dedykowane kontrolery kosztują dodatkowe 250 (~910 zł bez VATu), choć do 17 listopada można je nabyć w zestawie z headsetem za 175 $ (~640 zł bez VATu). Choć na razie Galaxy XR dostępny jest tylko w dwóch krajach, nie wyklucza się jego ekspansji na inne rynki w przyszłości.
Źródło: UploadVR


