• 05
  • Mar
W mijającym tygodniu Microsoft rozpoczął udostępnianie pierwszej większej aktualizacji systemu Windows 11 w tym roku, kodowo nazywanej “Moments 2”. Wprowadza ona szereg nowości testowanych w różnych kanałach programu Windows Insider od miesięcy oraz jedną świeżą “wrzutkę”.
  • 05
  • Mar
Dropbox już od kilku lat usiłuje wyjść poza bycie firmą jednej usługi (synchronizacji plików z chmurą) i oferuje też cyfrowy notatnik czy menadżer haseł. Od jakiegoś czasu jednak darmowe wersje tych usług były dość mocno okrojone by wypychać użytkowników w kierunku płatnych subskrypcji.
  • 05
  • Mar
Sprzętowe klucze zgodne ze standardem U2F są dostępne już od kilku lat i obsługuje je wiele usług. Wydawałoby się, że serwisy transakcyjne banków powinny być jednymi z pierwszych implementujących obsługę tej technologii, jest jednak wręcz przeciwnie.
  • 26
  • Lut
W zeszłym roku pisaliśmy o stworzeniu przez społeczność fanów pierwszej generacji konsoli Xbox nieoficjalnych serwerów zamkniętej już usługi Xbox Live w wersji 1.0. Wówczas wspieranych było 30 tytułów i w celu skorzystania z projektu (nazwano go Insignia) trzeba było się wpisać na listę oczekujących.
  • 26
  • Lut
Google cały czas nie może się zdecydować co chce robić ze swoimi aplikacjami audio. Miało w miarę lubiane Google Play Music, które z czasem doczekało się też obsługi podcastów. Kilka lat temu zdecydowało się tę usługę zamknąć i zastąpić przez dużo uboższe YouTube Music, podcasty zaś trafiły do samodzielnej aplikacji.
  • 26
  • Lut
W mijającym tygodniu Meta zaczęła udostępniać posiadaczom gogli Quest 2 nową aktualizację systemu oznaczoną numerkiem 50. Jakie nowości dodaje? Przede wszystkim możliwość bezpośredniej interakcji z systemowymi panelami nawigacyjnymi czy ustawień za pomocą rąk (bez kontrolerów).
  • 26
  • Lut
W mijającym tygodniu Microsoft udostępnił kolejną aktualizację systemu dla konsol Xbox One oraz Series S/X. Przynosi ona 3 nowości: lepszą personalizację ekranu głównego, integrację z aplikacją Google Home oraz “ekologiczne pobieranie”.
  • 19
  • Lut
Kilka miesięcy temu w plikach klienta sklepu Steam znaleziono wpisy sugerujące, że Valve pracuje nad opcją przesyłania plików gier pomiędzy komputerami w naszej sieci lokalnej zamiast pobierania ich za każdym razem z serwerów Valve. Miałoby to pomóc przede wszystkim posiadaczom Steam Decka z wolniejszym łączem.
  • 19
  • Lut
Odkąd pojawił się pełnoprawny Windows dla urządzeń z procesorami ARM miał on dość istotną wadę - indywidualny użytkownik nie mógł kupić na niego licencji. Te były sprzedawane jedynie producentom sprzętu. W efekcie wszystkie próby instalowania okienek na oficjalnie niewspieranym sprzęcie były skazane na korzystanie w wersji próbnej albo piractwo.
  • 19
  • Lut
W mijającym tygodniu doczekaliśmy się premiery kolejnego serwisu VOD nad Wisłą. Tym razem padło na SkyShowtime, czyli połączenie usług Paramount+, Peacock, Showtime czy Sky pod jednym szyldem (do właścicieli platform najwyraźniej dociera w końcu, że użytkownicy nie będą płacić na ich nieskończoną ilość).
  • 12
  • Lut
Mimo, że Amazon oficjalnie nie udostępnia w naszym kraju swojego sklepu z ebookami, to autorzy zarówno książek jak i czasopism znajdowali sposoby na oferowanie ich po polsku w zagranicznych oddziałach Kindle Store.
  • 12
  • Lut
Gogle Quest 2 oferują w razie potrzeby dość prosty (czarno-biały, o niskiej rozdzielczości) scalony widok ze swoich kamer. Służy on jednak głównie do sprawdzenia czy są jakieś przeszkody w okolicy i niczego więcej. Quest Pro natomiast oferuje już kolorowy widok o wyższej rozdzielczości i Meta chwali się jego funkcjami mieszanej rzeczywistości (AR).
  • 05
  • Lut
W zeszłym roku Microsoft dodał do swoich konsol Xbox integrację z komunikatorem Discord, jednym z popularniejszych wśród graczy. Kilka miesięcy później śladem Giganta z Redmond postanowiło w końcu iść także Sony.
  • 05
  • Lut
W połowie stycznia Meta ogłosiła zakończenie wsparcia pierwszej generacji swoich gogli Quest. Wówczas jednak nie podano wszystkich szczegółów, np. jaka przyszłość czeka sklep z grami i aplikacjami na tym modelu. Niedawno opublikowano także te dane.
  • 22
  • Sty
Sytuacja gospodarcza na świecie nie rozpieszcza i kolejne firmy ogłaszają w związku z tym masowe zwolnienia. Nie omija to firm technologicznych, które przecież w większości tworzą produkty, które nie są ludziom niezbędne do życia, więc jako jedne z pierwszych są wykreślane z list zakupów.
  • 22
  • Sty
Jak być może wiecie, pierwsze gogle PlayStation VR choć oficjalnie nie wspierały niczego poza konsolą PlayStation 4, to doczekały się nieoficjalnych rozwiązań pozwalających korzystać z nich na komputerach razem z grami wspierającymi SteamVR.
  • 22
  • Sty
Koreański producent zapowiedział niedawno aktualizacje oprogramowania dla swoich urządzeń - słuchawek Galaxy Buds 2 Pro oraz zegarków Galaxy Watch 4 i 5. W tym pierwszym wypadku chodzi o dodanie “nagrywania dźwięku w 360 stopniach”, w drugim zaś dodanie opcji “pilota” do aparatu w telefonie.
  • 15
  • Sty
W październiku zeszłego roku Google ogłosiło koniec Stadii. Większość zwrotów za zakupy powinna już zostać przetworzona, sama usługa też za kilka dni zostanie ostatecznie zamknięta. Została jedynie kwestia specyficznego pada.
  • 15
  • Sty
Firma z Cupertino jakiś czas temu obiecała w końcu udostępnienie oficjalnych klientów usług Apple Music oraz TV dla komputerów z systemem Windows (które do tej pory były obsługiwane przez przestarzały iTunes oraz webowe wersje).
  • 15
  • Sty
Jakiś czas temu pojawił się adapter Wi-Fi od D-Linka z “błogosławieństwem” Mety służący do bezpośredniego bezprzewodowego łączenia gogli Quest z komputerem w celu streamingu PCVR. Meta jednak na tym nie poprzestaje.
  • 07
  • Sty
Rozwój sztucznej inteligencji w ostatnich latach coraz bardziej się rozpędza. Nieźle radzi sobie w rozpoznawaniu zawartości obrazów, zastępowaniu ludzi na filmach czy z czytaniem tekstu. Powoli zaczyna być stosowana chociażby w przemyśle filmowym.
  • 07
  • Sty
W listopadzie zeszłego roku Google uruchomiło publiczną betę nowego interfejsu Android Auto po kilku miesiącach opóźnienia (pierwotnie miał on zostać udostępniony latem). Teraz aktualizacja zaczęła trafiać w końcu do stabilnego kanału.
  • 07
  • Sty
Chyba najpopularniejsza gra dla gogli wirtualnej rzeczywistości, czyli Beat Saber była do tej pory dostępna na większości liczących się platform. Na wszystkie wyszła jednak zanim jej twórców wykupiła Meta. Stąd były obawy czy Beat Saber pojawi się też na PlayStation VR 2.
  • 07
  • Sty
Wiadomo, że Netflix od jakiegoś czasu intensywnie rozmyśla, jak walczyć z udostępnianiem kont w nadziei na przywrócenie w ten sposób wzrostu liczby subskrybentów. Dobra wiadomość dla mieszkańców naszego kraju jest taka, że na razie walka ta odbywać się będzie bez dodatkowych opłat.
  • 01
  • Sty
Od prezentacji drugiej generacji Nest Huba Google uczciwie zapowiadało, że główną nowość urządzenia (czyli monitorowanie snu) zamierza w przyszłości zamknąć za płatną subskrypcją. Z czasem doprecyzowano, że będzie to Fitbit Premium. Wtedy też poinformowano o pierwszy opóźnieniu wejścia tej zmiany w życie.
  • 25
  • Gru
W mijającym tygodniu twórcy aplikacji Bigscreen, służącej w dużej mierze do oglądania różnego rodzaju wideo wspólnie ze znajomymi w wirtualnej rzeczywistości, pochwalili się dodaniem obsługi usług Disney+ oraz Amazon Prime Video w trybie wspólnego oglądania.
  • 25
  • Gru
Mogłoby się wydawać, że rozwój gogli Meta Quest 2 zasadniczo osiągnął już swój szczyt i teraz producent będzie się skupiał na następcy, a na starszy model wypuszczał jedynie aktualizacje systemu z poprawkami i niewielkimi nowościami.
  • 25
  • Gru
Kilka tygodni temu twórca niezależnej alternatywy dla Air Linka od Mety (czyli do bezprzewodowego streamingu gier i aplikacji PCVR na samodzielne gogle VR) wprowadził wymóg łączenia swojej aplikacji z internetem tłumacząc się rosnącym piractwem.
  • 18
  • Gru
Raptem w maju tego roku Microsoft zaktualizował Windows Subsystem for Android by bazował na kodzie Androida 12.1 (12L), a w mijającym tygodniu ogłoszono już aktualizację zmieniającą bazę na Androida 13 (to nawet szybciej, niż niektórzy producenci udostępniają aktualizacje na telefony).
  • 18
  • Gru
Firma z Cupertino od lat preferuje tworzyć własne standardy pozwalające utrudniać użytkownikom odejście do konkurencji niż korzystać z uznanych, nierzadko otwartych rozwiązań wspieranych przez wszystkich. Nie inaczej było z wdrożeniem dwustopniowego logowania.
  • 18
  • Gru
Przy okazji pierwszych urządzeń z serii SHIELD, NVIDIA dodała do sterowników swoich kart graficznych w systemach Windows funkcję GameStream, która oferowała lokalny streaming gier do wspomnianych urządzeń mobilnych. Z czasem pojawił się też open-source’owy klient Moonlight, pozwalający korzystać z tego rozwiązania również na innych platformach.
  • 18
  • Gru
Niemal od początku wprowadzenia do sklepu Steam obsługi gier VR, oferował on na stronach gier przydatny panel ze szczegółami wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości. Można było się z niego dowiedzieć między innymi jakie gogle są oficjalnie wspierane, czy rozgrywka jest stacjonarna (można siedzieć) lub ruchoma oraz jakiego rodzaju kontrolery są obsługiwane.
Strona 8 z 31

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...