• 20
  • Mar
W sierpniu zeszłego roku ogłoszono opóźnienie pierwszych wdrożeń standardu Matter, który miał zunifikować system urządzeń smart home, abyśmy nie musieli się zastanawiać czy dany produkt wspiera HomeKit od Apple, Asystenta Google czy Alexę od Amazonu.
  • 20
  • Mar
Do tej pory gogle Oculus Quest nie oferowały praktycznie żadnego systemu kontroli rodzicielskiej. Rodzice nie mieli żadnej kontroli nad tym co ich dzieci instalują (poza regularnym ręcznym sprawdzaniem co jest zainstalowane) czy ile czasu mogą spędzać w goglach.
  • 20
  • Mar
Od dłuższego czasu było wiadomo, że Google pracuje nad dodaniem oficjalnej obsługi dla Steama na komputerach z systemem Chrome OS. Było to jednak wiadomo na podstawie zmian w kodzie źródłowym dostępnym publicznie, sama firma do tej pory się na ten temat nie wypowiadała.
  • 20
  • Mar
Ze wszystkich popularniejszych usług grania w chmurze, Microsoft wydaje się mieć najsłabszą kombinację kodeków wideo i odległości do serwerów. O ile na smartfonach przy wykorzystaniu niższej rozdzielczości ekranu aż tak tego nie widać, to na komputerach czy konsolach już często wyraźnie widać artefakty kompresji obrazu, który zwykle nie ma w Stadii czy GeForce Now.
  • 12
  • Mar
Konsole Microsoftu oferowały do tej pory dwa tryby działania, kiedy nie były używane - standby pozwalający na pobieranie gier czy aktualizacji oraz oszczędzania energii, który praktycznie równał się wyłączeniu urządzenia. Teraz Microsoft niweluje nieco te ograniczenia.
  • 12
  • Mar
Odkąd na goglach Oculus Quest pojawiła się aplikacja Move szacująca ilość kalorii spalonych podczas przebywania w wirtualnej rzeczywistości oraz monitorująca czas, wszystko z podziałem na aplikacje, użytkownicy narzekali na jedno - że tych danych nie da się “wyprowadzić” z gogli.
  • 12
  • Mar
Najnowsza aktualizacja klienta usługi Stadia dla Androida kryje w sobie “zapowiedzi” ciekawych nowości. Jak pisze redakcja serwisu 9To5Google, w pliku APK można znaleźć etykiety oraz fragmenty kodu sugerujące możliwość wykorzystania akcelerometru i żyroskopu do sterowania w grach (poprzez przechylanie smartfona).
  • 07
  • Mar
Oral-B wprowadza nowy standard pielęgnacji jamy ustnej przełomowym urządzeniem zintegrowanym ze sztuczną inteligencją. Sztuczna inteligencja dotyka niemalże każdego obszaru życia – przyszedł więc czas, aby ulepszyła także codzienne nawyki w trosce o zdrowie jamy ustnej.
  • 06
  • Mar
Usługa streamingu gier z chmury od Microsoft jest jedyną szerzej dostępną, która do tej pory nie wspierała klawiatury i myszki, wymagając podłączenia pada (PlayStation Now również tego wymaga, ale jest dostępne w mniejszej liczbie krajów).
  • 27
  • Lut
W zeszłym roku pisaliśmy, że Google pracuje nad ułatwieniem korzystania ze Steama na Chromebookach z systemem Chrome OS. Technicznie było to możliwe od jakiegoś czasu dzięki obsłudze aplikacji Linuksowych, ale wymagało to korzystania z terminala.
  • 27
  • Lut
Co prawda Android TV od Google wprost nie zezwala na alternatywne launchery, ale nieco kombinując z ADB da się z nich korzystać. Podobnie było na urządzeniach Fire TV, gdzie z pomocą dodatkowej aplikacji można było korzystać z launcherów innych niż systemowych.
  • 20
  • Lut
W zeszłym roku Żabka udostępniła aplikację Jush, która oferuje ekspresową dostawę (do 15 minut) podstawowych codziennych zakupów (możliwe jest to dzięki sieci tzw. dark store w pobliżu osiedli mieszkaniowych). Teraz firma przygotowuje jej bardziej rozbudowaną wersję.
  • 20
  • Lut
Po kilku miesiącach testów, obsługa aplikacji dla Androida stała się oficjalnie dostępna w stabilnej wersji Windowsa 11 (nieoficjalnie już wcześniej można było ją dodać). Niestety, nadal oficjalnie dotyczy to tylko mieszkańców Stanów Zjednoczonych i nie wiadomo, kiedy dodane zostaną inne regiony.
  • 20
  • Lut
Nieco ponad rok temu Google ogłosiło przejęcie firmy CloudReady, która zajmowała się przystosowywaniem systemu Chrome OS do działania na starszych komputerach, a nie tylko Chromebookach. W mijającym tygodniu w końcu ogłoszono owoc tego przejęcia - Chrome OS Flex.
  • 20
  • Lut
W połowie stycznia NVIDIA oficjalnie udostępniła aktualizację do Android TV 11 dla swoich przystawek SHIELD TV. Niestety, nie obeszło się bez problemów - część wynikała ze zmian w uprawnieniach wprowadzonych od czasu Androida 9, część była też zwyczajnie błędami nie wyłapanymi wcześniej.
  • 13
  • Lut
W mijającym tygodniu Microsoft udostępnił kolejną aktualizację systemu dla konsol Xbox. Nie zawiera ona zbyt wiele nowości, ale jedną z wartych wspomnienia jest dodanie opcji ustawiania dowolnych obrazków jako tapety ekranu głównego konsoli.
  • 13
  • Lut
W sierpniu pisaliśmy o udostępnieniu przez Amazon aktualizacji systemu dla czytników Kindle, która w znacznym stopniu zmieniała wygląd ekranu głównego oraz systemu nawigacji. To jednak nie koniec zmian, bowiem udostępniona ostatnio aktualizacja znowu modyfikuje ekran główny.
  • 13
  • Lut
Pod koniec stycznia pisaliśmy, że Apple pracuje nad możliwością zmiany iPhone’a w samodzielny zbliżeniowy terminal płatniczy (było to już możliwe, ale wymagało podłączania dodatkowych akcesoriów). Zadziwiająco szybko firma potwierdziła te informacje.
  • 13
  • Lut
Odkąd tylko swoją premierę miał Galaxy Watch 4, jego świeżo upieczeni posiadacze oraz osoby zastanawiające się nad jego zakupem pytają, kiedy pojawi się na nim Asystent Google (obecnie tylko Bixby jest dostępny). Do tej pory pytania te spotykały się tylko z odpowiedzią “pracujemy nad tym z Google”.
  • 06
  • Lut
Od jakiegoś czasu Mozilla zamyka swoje różne, mniej istotne projekty. Zakończono między innymi rozwój przeglądarki dla telewizorów czy wersji Lite dla smartfonów. Teraz przyszła kolej na aplikację dla wirtualnej rzeczywistości.
  • 06
  • Lut
Popularne ciasteczka mają coraz trudniej - od jakiegoś czasu są niemal tępione jako źródło śledzenia zachowań niczego nieświadomych użytkowników internetu. Dlatego Google w zeszłym roku zaproponowało FLoC (Federated Learning of Cohorts), które miało zastąpić ciasteczka.
  • 06
  • Lut
Jak powszechnie wiadomo, ludzie w internecie potrafią być dużo gorsi niż w rzeczywistości, ponieważ myślą, że nikt ich nie pociągnie do odpowiedzialności. Skoro więc w rzeczywistości potrafią uprzykrzać innym życie, nic dziwnego, że w wirtualnej rzeczywistości tym bardziej.
  • 30
  • Sty
Disney zamykając swoje seriale (filmy nadal trafiały do innych VOD, więc nie było to takim problemem) we własnej usłudze VOD, która nie wystartowała równo na całym świecie, zdenerwowało część swoich fanów nie mającą dostępu do usługi.
  • 30
  • Sty
Niecałe dwa lata temu ekosystem oświetlenia Philips Hue doczekał się pierwszych żarówek obsługujących łączność Bluetooth. Dzięki temu nie wymagały one drogiego Huba. Niestety, miały pewną istotną wadę - wymagały osobnej aplikacji do zarządzania.
  • 30
  • Sty
Wraz z rozpowszechnianiem się płatności zbliżeniowych, na popularności powoli zyskują SoftPOSy, czyli terminale płatnicze w formie aplikacji mobilnych dla smartfonów z NFC. Wedle najnowszych plotek, nad czymś takim pracować ma nawet samo Apple.
  • 30
  • Sty
Zgodnie z obietnicą daną pod koniec listopada zeszłego roku, bank BNP Paribas wdrożył w mijającym tygodniu obsługę cyfrowego portfela Xiaomi Pay, dzięki czemu jego klienci mogą płacić opaską Mi Band 6 bez pośredników w stylu Curve.
  • 23
  • Sty
Meta ogłosiła rozpoczęcie udostępniania kolejnej większej aktualizacji systemu dla gogli wirtualnej rzeczywistości Quest. Tym razem skupiono się na usprawnieniu obsługi rękami (zamiast kontrolerów) poprzez dodanie specjalnego menu szybkiego dostępu pojawiającego się po wykonaniu gestu dotychczas otwierającego główny panel.
  • 23
  • Sty
Niedawno Google dość niespodziewanie zapowiedziało plany udostępnienia gier androidowych oraz sklepu Google Play Games z nimi na komputerach z Windows 10. W mijającym tygodniu uruchomiono oficjalną stronę z zapisami na testy tego rozwiązania.
  • 16
  • Sty
Jedna z osób zarządzających rozwojem platformy Google TV udzieliła ostatnio wywiadu na temat planów rozwoju w 2022 roku. Co prawda nie padły żadne konkretne deklaracje, ale ogólnikowe stwierdzenia na temat badanych kierunków rozwoju.
  • 16
  • Sty
Popularna aplikacja do rozpoznawania muzyki Shazam doczekała się pod koniec 2021 roku rozszerzenia dla przeglądarki Google Chrome. Pozwala ono na szukanie muzyki z odtwarzanych w przeglądarce treści (np. z YouTube’a).
  • 09
  • Sty
Niecałe dwa lata temu pojawiła się nadzieja, że funkcja Nearby Share z Androida będzie działać także z komputerami, na których jest przeglądarka Chrome (w jej testowych kompilacjach pojawiły się flagi mające aktywować tę funkcję). Niestety, do dzisiaj się tego nie doczekaliśmy.
  • 09
  • Sty
Kiedyś tworzenie gier dla konsol wymagało zdobycia ich specjalnych deweloperskich wersji, co skutecznie ograniczało krąg twórców do większych studiów. Zaczęło się to zmieniać, odkąd na popularności zaczęły zyskiwać gry niezależne, których twórców (małych firm lub wręcz pojedynczych osób) nie było stać na zdobycie deweloperskich wersji konsol.
Strona 10 z 29

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...