Widać, że rynek gogli wirtualnej rzeczywistości dla użytkowników indywidualnych wygrywa Oculus - w wypadku zastosowań growych już tylko Valve próbuje z nimi konkurować na rynku zachodnim jakością i możliwościami (co ma odbicie w cenie), zaś HTC ze swoimi goglami Vive zasadniczo się wycofał na rynek firmowy.
Tagi:
Producent konsoli PlayStation w ostatnich czasach zasłynął raczej z antykonsumenckich ruchów, jak blokowanie crossplay między platformami (do tego stopnia, że w niektórych grach kont użytych na konsoli PlayStation nie dało się potem używać na innych platformach) czy nieprzejrzystej polityki aktualizacji gier do nowej generacji.
Tagi:
Wirtualna rzeczywistość staje się coraz powszechniejsza, między innymi dzięki dumpingowi cenowemu w wykonaniu Facebooka (za pośrednictwem Oculusa). Nadal ma jednak pewne wady - chociażby kwestię doznać przy dotykaniu różnych obiektów.
Z powszechnie używanych obecnie systemów operacyjnych na urządzeniach mobilnych czy telewizorach, jedynie Android ma obecnie pełnoprawną obsługę wielu użytkowników (choć część producentów ją wyłącza). Apple oferuje ją tylko na iPadach, a i to tylko w środowisku szkolnym.
Tagi:
Apple nie ma ostatnio lekkiego życia. Po latach spokoju różne urzędy antymonopolowe zaczęły się przyglądać działaniom firmy (lub też wszystkich firm technologicznych) i uruchamiają postępowania w sprawie naruszeń lub wprowadzają zmiany w prawie wycelowane w różne praktyki sektora technologicznego.
Tagi:
Pod koniec września pisaliśmy o plotkach sugerujących, że na dniach Xiaomi wprowadzi do sprzedaży na Starym Kontynencie opaski Mi Band 6 w wersji z modułem NFC i tym samym płatnościami zbliżeniowymi. W tym tygodniu plotki te się potwierdziły.
Tagi:
W mijającym tygodniu Microsoft udostępnił finalną wersję Windows 11. Niestety, pomijając braki w funkcjach i wielu aplikacjach wciąż mających stary interfejs, ta wersja systemu ma też szereg błędów (zapewne dlatego, póki co większość użytkowników musi go instalować ręcznie zamiast przez Windows Update).
Tagi:
Wielu użytkowników narzekało na to, że wraz z wprowadzeniem gogli Oculus Quest 2, pojawił się wymóg logowania na konto Facebooka by z nich korzystać. Niedawno w końcu pojawił się jednak nieoficjalny sposób by konto rozłączyć zachowując możliwość korzystania z gogli.
Na wrześniowej prezentacji Apple zapowiedziało dodanie pełnoprawnego wsparcia dla usługi Find My dla słuchawek AirPods Pro oraz Max. To się jednak trochę opóźniło i dopiero w mijającym tygodniu udostępniono stosowną aktualizację firmware słuchawek.
Tagi:
Sony nie przestaje kombinować ze sklepami dla swoich starych konsol. Początkowo chciało je zamknąć, ale po masowym oburzeniu graczy, zdecydowało się wycofać z tych planów. Ciągle pozostawał jednak problem przestarzałego kodu działających na tych konsolach.
Tagi:
Podczas wrześniowej prezentacji, Apple pokazało kolejną generację swojego zegarka. Nie podało wtedy jednak konkretnej daty uruchomienia jego sprzedaży. Tę ogłoszono dopiero w tym tygodniu uruchamiając jednocześnie zamówienia wstępne.
Tagi:
W zeszłym roku Amazon pokazał swoją pierwszą opaskę fitness. Była dość specyficzna - z jednej strony nie miała żadnego ekranu (który dzisiaj obecny jest już nawet w najtańszych urządzeniach), ale posiadała mikrofon. Po co?
Tagi:
Samodzielne gogle VR od Oculusa odniosły spory sukces i są obecnie najpopularniejszym modelem gogli wśród użytkowników Steama. HTC zasadniczo oddało ten rynek walkowerem kierując swoje samodzielne gogle tylko do firm. Ale być może rękawicę podejmie Valve.
Tagi:
Pod koniec sierpnia Microsoft obiecał, że do końca tego roku posiadacze konsol Xbox zyskają możliwość korzystania z usługi xCloud do streamingu gier z chmury. W tym tygodniu pierwsi testerzy otrzymali wczesną wersję systemu ze wsparciem xClouda.
Tagi:
Do tej pory jedyną grą od EA dostępną w ramach usługi GeForce Now było darmowe Apex Legends. Zmieniło się to dopiero w tym tygodniu, kiedy NVIDIA pochwaliła się ściślejszą współpracą z elektronikami, której efektem było dodanie kilku tytułów firmy.
Tagi: