Google dość niespodziewanie i stosunkowo po cichu (jedynie poprzez umieszczenie stosownego wpisu na liście zmian w Google Play Services) ogłosiło udostępnienie technologii Fast Pair na zegarkach z Wear OS.
Wielu spodziewało się, że pierwszy zegarek z Wear OS 3.x od firmy innej niż Samsung będzie Pixel Watchem. Inna firma jednak ubiegła Google - Montblanc zapowiedział właśnie model Summit 3 ze wspomnianą wersją systemu.
Odkąd powstał, projekt SideQuest ułatwiający odnajdywanie i instalowanie aplikacji spoza oficjalnej dystrybucji na goglach Oculus Quest wymagał podłączania ich za każdym razem do komputera. W mijającym tygodniu to się w końcu zmieniło.
Ostatnio fraza “metaverse” staje się kolejnym terminem (jak jeszcze niedawno blockchain), który wszyscy chcą jakoś powiązać ze swoim projektem w nadziei na zainteresowanie nim inwestorów. W mijającym tygodniu ogłoszono utworzenie organizacji mającej pomóc przy standaryzacji rozwiązań związanych z metaverse.
Na początku marca pisaliśmy o nieoficjalnych doniesieniach o pracach nad dodaniem obsługi klawiatury i myszki do usługi streamingu gier z chmury od Microsoftu. Wówczas mówili o nich twórcy gry Microsoft Flight Simulator. Teraz w końcu sam Microsoft potwierdził te informacje.
Nadal czekamy na oficjalną premierę nowej opaski Mi Band w Polsce. W zeszłym roku chińską oraz polską premierę dzielił zaledwie miesiąc, przy czym chińska premiera miała miejsce jeszcze na początku kwietnia. W tym roku odbyła się dopiero pod koniec maja.
W zeszłym roku Google zapowiedziało nowy wygaszacz ekranu dla swojej platformy Google TV, który miał zastąpić dotychczasowy pokaz slajdów z informacją o pogodzie przez karty na tle obrazków, które prócz pogody miały oferować też inne informacje.
Katalog banków obsługujących bezpośrednio płatności zbliżeniowe na urządzeniach Xiaomi takich jak opaska Mi Band czy zegarki Watch S1 systematycznie rośnie. W mijającym tygodniu dołączył do niego Alior Bank.
Od jakiegoś czasu gry teoretycznie tworzone z myślą o urządzeniach mobilnych osiągają takie rozmiary, że wielu graczy musi je odpuścić, gdyż nie mają wystarczającej ilości pamięci. Mowa między innymi o niedawnym Diablo Immortal czy Genshin Impact.
Wielu z Was zapewne myślało, że tytułowy komunikator Google już dawno przestał działać. Okazuje się, że Google cały czas utrzymywało jednak jego serwery (zgodne z protokołem Jabber) i można było z nich korzystać przy pomocy aplikacji trzecich zgodnych z tą technologią (oficjalne klienty przestały działać lata temu).