Mimo przejęcia Fitbita przez Google dość dawno temu, nadal nie zobaczyliśmy urządzeń czy aktualizacji zbliżającej produkty obu firm (może z wyjątkiem zapowiedzi wciągnięcia funkcji monitorowania snu w ekranach Nest Hub 2 pod subskrypcję Fitbit Premium).
Twórcy komunikatora WhatsApp tworząc aplikację dla komputerów zdecydowali się początkowo iść po linii najmniejszego oporu i po prostu opakowali swoją webową aplikację w “ramkę” i tak oferowali ją na Windowsie czy macOS.
Urządzenia tworzone przez Facebooka nigdy się szerzej nie przyjęły (gogli Quest nie liczę, bo powstały jeszcze przed przejęciem przez Facebooka). Zapewne dlatego, że powstawały już w czasach, kiedy reputacja firmy była na dnie i mało kto chciał mieć w domu wiecznie słuchające urządzenie od Facebooka.
Do tej pory zegarki z Wear OS nie oferowały wbudowanego systemu tworzenia kopii zapasowej danych przyjaznego dla użytkownika. Niektórzy producenci (np. Samsung) dodawali własne, ale te też nie były doskonałe (Samsung nie tworzy kopii aplikacji trzecich).
Wakacje powoli zbliżają się do końca, tymczasem Żabka ogłosiła właśnie rozszerzenie swojej usługi szybkich zakupów z dowozem Jush o kolejne miasto. Tym razem padło na Poznań.
Na prezentacji Samsunga pojawiło się również Google zapowiadające kilka nowości dla Wear OS ze swojej strony. Mowa między innymi o odświeżonym wyglądzie klienta sklepu Play dla zegarków z Wear OS.
Praktycznie równo rok po triumfalnym powrocie Samsunga do Wear OS, firma zaprezentowała kolejną generację swoich zegarków. Tym razem obeszło się bez rewolucyjnych zmian, może poza jedną istotną dla części użytkowników.
Windows na urządzeniach z układami ARM wciąż pozostawia wiele do życzenia. Większość aplikacji jest uruchamiana z pomocą emulacji procesorów x86, a ta z kolei nie jest tak dobra jak u Apple, co widać w ich wydajności. Jest jednak szansa, że to się powoli zacznie zmieniać.
Subskrypcja Game Pass od Microsoftu jest dość udanym produktem oferującym dostęp do szerokiej biblioteki gier i streaming w chmurze za miesięczną opłatę, na który konkurencja wciąż nie znalazła dobrej odpowiedzi (pod względem ceny i oferty). Mimo to Gigant z Redmond już chce uciec z Game Passem jeszcze bardziej do przodu.
Jedna z najbardziej znanych marek odkurzaczy automatycznych ma zostać kupiona przez Amazona. Firma Jeffa Bezosa ogłosiła w tym tygodniu zamiar przejęcia iRobot (producent odkurzaczy Roomba) za kwotę 1,7 miliarda dolarów.