W mijającym tygodniu Nintendo udostępniło aktualizację systemu dla konsoli Switch oznaczoną numerkiem 11.0. Jedną z najważniejszych zmian jest znaczne ułatwienie wyciągania z konsoli zrzutów ekranu.
Nie tylko Empik postanowił zapewnić swoim klientom pełną samoobsługę w sklepach. Kilka dni temu podobne rozwiązanie o nazwie Rossman GO uruchomiła sieć drogerii i tej samej nazwie (bez członu “GO”). Jest jednak minimalnie bardziej rozbudowane.
Już od kilku lat widać było trend umożliwiania klientom sklepów samoobsługi w zakresie płacenia za zakupy. Zaczęło się od kas samoobsługowych, a niedawno doszły do tego aplikacje mobilne je zastępujące, np. Scan & Go od Carrefoura.
Kilka lat temu Microsoft próbując rozwiązać problem z brakiem aplikacji dla mobilnych okienek, pracował nad umożliwieniem uruchamiania w systemie programów pisanych z myślą o Androidzie czy iOS z lekkimi modyfikacjami. Ostatecznie jednak projekt porzucono.
W mijającym tygodniu wystartowała w końcu oferta polskiego fintechu ZEN dla użytkowników indywidualnych. Firma chce być konkurentem dla Revoluta, a więc oferować z jednej strony odpowiednik tradycyjnego konta z kartą płatniczą, z drugiej zaś tanią wymianę walut.
Wirtualny asystent od Google potrafi już całkiem sporo, ale czasami pojawiają się pozornie proste komendy, z którymi cały czas sobie nie radzi. Do niedawna było tak z wyłączaniem połączonych urządzeń (np. świateł) po określonym czasie.
Fitbit, będący w trakcie przejmowania przez Google (trwa oczekiwanie na zgody urzędów antymonopolowych) ogłosił niedawno udostępnienie aktualizacji systemu dla swoich zegarków w wersji 5.1. Główną nowością jest integracja z Asystentem Google, obok dotychczasowej z Alexą.
Pod koniec czerwca tego roku Microsoft zaczął udostępniać użytkownikom indywidualnym swój dotychczas firmowy komunikator Teams. Jednak zamiast od razu udostępnić go w całości, wtedy oddano w ich ręce jedynie aplikację mobilną.
Usługi do streamingu gier mają istotną wadę, jeśli chodzi o szybkość rozszerzania ich dostępności - serwery powinny być fizycznie blisko użytkowników, aby zminimalizować wszelkie opóźnienia. To znacznie wydłuża cały proces i często z tego powodu usługi omijają nasz kraj.
W pierwszej połowie tego roku, Google przyznało się, że pracuje z wybranymi instytucjami finansowymi nad własną kartą płatniczą, którą obsługiwałoby się bezpośrednio w aplikacji Google Pay. Kilka dni temu poznaliśmy szczegóły tego rozwiązania.