Procesor M5 został wykonany w technologii 3-nanometrowej i zawiera 10-rdzeniowy CPU oraz GPU z obsługą ray tracingu i mesh shadingu, co przekłada się na bardziej realistyczne oświetlenie i odbicia w grach. Apple deklaruje, że nowy Vision Pro renderuje o 10 procent więcej pikseli i obsługuje częstotliwość odświeżania do 120 Hz. Ulepszona bateria pozwala na 2,5 godziny pracy lub 3 godziny odtwarzania wideo, a 16-rdzeniowy silnik Neural Engine zapewnia do 50 procent szybsze działanie funkcji AI.
Gogle zadebiutują z systemem visionOS 26, który wprowadza widżety, ulepszone awatary Personas, przestrzenne sceny fotograficzne oraz rozszerzone funkcje Apple Intelligence. Nowy Vision Pro wspiera również kontrolery PSVR 2 oraz gamepady DualSense od PlayStation 5, co zwiększa jego atrakcyjność dla graczy. Kontrolery PSVR 2 będą dostępne w sprzedaży od 11 listopada w zestawie z ładowarką za 250 dolarów, natomiast rysik Logitech Muse dla Vision Pro można już zamawiać w przedsprzedaży za 130 dolarów.
Urządzenie trafi do sprzedaży 22 października 2025 roku, a jego cena startowa wynosi 3500 dolarów. Nowy model będzie dostępny w trzech wariantach pojemnościowych: 256 GB, 512 GB i 1 TB, a w zestawie znajdzie się również nowy pasek Dual Knit Band, który można będzie kupić osobno za 100 dolarów.
Źródło: UploadVR