• 22
  • Sty
Sytuacja gospodarcza na świecie nie rozpieszcza i kolejne firmy ogłaszają w związku z tym masowe zwolnienia. Nie omija to firm technologicznych, które przecież w większości tworzą produkty, które nie są ludziom niezbędne do życia, więc jako jedne z pierwszych są wykreślane z list zakupów.
  • 22
  • Sty
Wygląda na to, że za kilka lat jakiekolwiek resztki po technologiach z zegarków Pebble ostatecznie zostaną pogrzebane - twórców tych urządzeń przejął bowiem Fitbit, który jakąś część oprogramowania i doświadczenia zespołu Pebble wykorzystywał w swoich zegarkach.
  • 22
  • Sty
W zeszłym tygodniu Google obiecało rychłe udostępnienie narzędzia do zaktualizowania firmware padów do usługi Google Stadia, by aktywować w pełni zaszytą w nich obsługę Bluetooth mającą zastąpić działanie po Wi-Fi (będące bezużyteczne po wyłączeniu Stadii).
  • 22
  • Sty
Jak być może wiecie, pierwsze gogle PlayStation VR choć oficjalnie nie wspierały niczego poza konsolą PlayStation 4, to doczekały się nieoficjalnych rozwiązań pozwalających korzystać z nich na komputerach razem z grami wspierającymi SteamVR.
  • 22
  • Sty
Koreański producent zapowiedział niedawno aktualizacje oprogramowania dla swoich urządzeń - słuchawek Galaxy Buds 2 Pro oraz zegarków Galaxy Watch 4 i 5. W tym pierwszym wypadku chodzi o dodanie “nagrywania dźwięku w 360 stopniach”, w drugim zaś dodanie opcji “pilota” do aparatu w telefonie.
  • 15
  • Sty
W październiku zeszłego roku Google ogłosiło koniec Stadii. Większość zwrotów za zakupy powinna już zostać przetworzona, sama usługa też za kilka dni zostanie ostatecznie zamknięta. Została jedynie kwestia specyficznego pada.
  • 15
  • Sty
Firma z Cupertino jakiś czas temu obiecała w końcu udostępnienie oficjalnych klientów usług Apple Music oraz TV dla komputerów z systemem Windows (które do tej pory były obsługiwane przez przestarzały iTunes oraz webowe wersje).
  • 15
  • Sty
Do tej pory Microsoft oferował dwa plany subskrypcji Office 365 dla użytkowników domowych - Family i Personal, gdzie podstawową różnicą była możliwość dzielenia się tym pierwszym z 5 dodatkowymi osobami. Oba jednak oferowały przede wszystkim dostęp do pakietu Office z dodatkami w rodzaju dodatkowej przestrzeni w chmurze.
  • 15
  • Sty
Nie jest tajemnicą, że mapy Apple w wielu krajach dość znacząco ustępują mapom od Google, szczególnie jeśli chodzi o bazę punktów usługowych. Dysproporcja ta wynika w dużej mierze z tego, że Google mocno stawia na crowdsourcing danych od użytkowników, ułatwia też dodawanie danych samym przedsiębiorcom.
  • 15
  • Sty
Smutny dzień dla posiadaczy pierwszej generacji gogli Quest. Meta właśnie ogłosiła zakończenie ich wsparcia w postaci aktualizacji oprogramowania z nowymi funkcjami oraz utrzymywania infrastruktury serwerowej do usług społecznościowych.
  • 15
  • Sty
Jakiś czas temu pojawił się adapter Wi-Fi od D-Linka z “błogosławieństwem” Mety służący do bezpośredniego bezprzewodowego łączenia gogli Quest z komputerem w celu streamingu PCVR. Meta jednak na tym nie poprzestaje.
  • 07
  • Sty
Rozwój sztucznej inteligencji w ostatnich latach coraz bardziej się rozpędza. Nieźle radzi sobie w rozpoznawaniu zawartości obrazów, zastępowaniu ludzi na filmach czy z czytaniem tekstu. Powoli zaczyna być stosowana chociażby w przemyśle filmowym.
  • 07
  • Sty
W listopadzie zeszłego roku Google uruchomiło publiczną betę nowego interfejsu Android Auto po kilku miesiącach opóźnienia (pierwotnie miał on zostać udostępniony latem). Teraz aktualizacja zaczęła trafiać w końcu do stabilnego kanału.
  • 07
  • Sty
Mimo sytuacji gospodarczej niesprzyjającej produktom premium (o czym właśnie przekonuje się Apple, które dość skutecznie wycięło ze swojego katalogu cokolwiek zbliżającego się cenowo do średniej półki), firmy nadal pokazują nowe produkty premium.
  • 07
  • Sty
Nie tylko nowy interfejs Android Auto został opóźniony z rzeczy zapowiedzianych przez Google w zeszłym roku. Dotknęło to również usamodzielnienia się aplikacji Map Google na zegarkach z Wear OS (do nawigacji wymagane było połączenie z telefonem).
  • 07
  • Sty
Chyba najpopularniejsza gra dla gogli wirtualnej rzeczywistości, czyli Beat Saber była do tej pory dostępna na większości liczących się platform. Na wszystkie wyszła jednak zanim jej twórców wykupiła Meta. Stąd były obawy czy Beat Saber pojawi się też na PlayStation VR 2.
  • 07
  • Sty
Wiadomo, że Netflix od jakiegoś czasu intensywnie rozmyśla, jak walczyć z udostępnianiem kont w nadziei na przywrócenie w ten sposób wzrostu liczby subskrybentów. Dobra wiadomość dla mieszkańców naszego kraju jest taka, że na razie walka ta odbywać się będzie bez dodatkowych opłat.
  • 01
  • Sty
Od prezentacji drugiej generacji Nest Huba Google uczciwie zapowiadało, że główną nowość urządzenia (czyli monitorowanie snu) zamierza w przyszłości zamknąć za płatną subskrypcją. Z czasem doprecyzowano, że będzie to Fitbit Premium. Wtedy też poinformowano o pierwszy opóźnieniu wejścia tej zmiany w życie.
  • 01
  • Sty
Niedawno było głośno o tym, jak Unia Europejska wymusiła (przede wszystkim na Apple, które chyba jako jedyne używa innego gniazdka) stosowanie USB-C jako standardowego gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych. Niestety, nie zajęła się kwestią urządzeń ubieralnych.
  • 25
  • Gru
W mijającym tygodniu twórcy aplikacji Bigscreen, służącej w dużej mierze do oglądania różnego rodzaju wideo wspólnie ze znajomymi w wirtualnej rzeczywistości, pochwalili się dodaniem obsługi usług Disney+ oraz Amazon Prime Video w trybie wspólnego oglądania.
  • 25
  • Gru
Po kilku miesiącach testów, Valve udostępniło w stabilnym kanale dość dużą aktualizację systemu SteamOS dla Steam Decka oznaczoną numerkiem 3.4. Jakie zmiany wprowadza? Przede wszystkim aktualizuje sporo pakietów zewnętrznych, jak KDE (środowisko graficzne używane w trybie pulpitu), do aktualnych wersji.
  • 25
  • Gru
Mogłoby się wydawać, że rozwój gogli Meta Quest 2 zasadniczo osiągnął już swój szczyt i teraz producent będzie się skupiał na następcy, a na starszy model wypuszczał jedynie aktualizacje systemu z poprawkami i niewielkimi nowościami.
  • 25
  • Gru
Nie tylko Google wymaga płatnej subskrypcji by w pełni wykorzystać funkcje monitoringu naszej aktywności czy snu w swojej aplikacji Fitbit. Na podobny krok zdecydowała się właśnie firma Mobvoi (producent zegarków TicWatch).
  • 25
  • Gru
Kilka dni temu w aplikacji Philips Hue zaczęła się pojawiać nowa scena o nazwie “Światło naturalne”. W przeciwieństwie do większości innych, które są zdefiniowane na stałe, ta ma w założeniu zmieniać się w ciągu dnia tak by cały czas oddawać barwę światła słonecznego i jednocześnie najlepszą dla naszej aktywności.
  • 25
  • Gru
Jednym z zarzutów wobec Pixel Watcha było wykorzystanie własnego mechanizmu mocowania pasków, co uniemożliwiało stosowanie tych standardowych i wymuszało kupowanie drogich pasków od Google. Szczególnie, że było wiadomo, iż Pixel Watch raczej nie zbliży się nawet do popularności Apple Watcha by wytworzyć rynek alternatyw wobec pasków od Google.
  • 25
  • Gru
Kilka tygodni temu twórca niezależnej alternatywy dla Air Linka od Mety (czyli do bezprzewodowego streamingu gier i aplikacji PCVR na samodzielne gogle VR) wprowadził wymóg łączenia swojej aplikacji z internetem tłumacząc się rosnącym piractwem.
  • 18
  • Gru
Raptem w maju tego roku Microsoft zaktualizował Windows Subsystem for Android by bazował na kodzie Androida 12.1 (12L), a w mijającym tygodniu ogłoszono już aktualizację zmieniającą bazę na Androida 13 (to nawet szybciej, niż niektórzy producenci udostępniają aktualizacje na telefony).
  • 18
  • Gru
Po wielu opóźnieniach, Google w końcu zaczęło proces udostępniania obsługi standardu urządzeń smart home o nazwie Matter użytkownikom końcowych. Na razie na Androidzie i urządzeniach z serii Google/Nest Home oraz Hub.
  • 18
  • Gru
Firma z Cupertino od lat preferuje tworzyć własne standardy pozwalające utrudniać użytkownikom odejście do konkurencji niż korzystać z uznanych, nierzadko otwartych rozwiązań wspieranych przez wszystkich. Nie inaczej było z wdrożeniem dwustopniowego logowania.
  • 18
  • Gru
Przy okazji pierwszych urządzeń z serii SHIELD, NVIDIA dodała do sterowników swoich kart graficznych w systemach Windows funkcję GameStream, która oferowała lokalny streaming gier do wspomnianych urządzeń mobilnych. Z czasem pojawił się też open-source’owy klient Moonlight, pozwalający korzystać z tego rozwiązania również na innych platformach.
  • 18
  • Gru
Kolejna firma rezygnuje z aplikacji dla zegarka Apple Watch - po rezygnacjach z bezpośredniego wspierania tej platformy przez Pokemon GO, Slacka czy eBaya w ostatnich latach, przyszła teraz kolej na Microsoft ze swoją aplikacją Authenticator.
  • 18
  • Gru
Niemal od początku wprowadzenia do sklepu Steam obsługi gier VR, oferował on na stronach gier przydatny panel ze szczegółami wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości. Można było się z niego dowiedzieć między innymi jakie gogle są oficjalnie wspierane, czy rozgrywka jest stacjonarna (można siedzieć) lub ruchoma oraz jakiego rodzaju kontrolery są obsługiwane.

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...