Google pokazuje ...

Google zaprezentowało nowy ...

Google w końcu ...

Google wprowadza asystenta ...

SideQuest ułatwia ...

Zespół odpowiedzialny za ...

Steam Link już ...

Valve rozszerza dostępność ...

Przedłużone ...

Microsoft ogłosił, że program ...

Meta pokazuje ...

Meta zaprezentowała nowy ...

Discord oficjalnie ...

Discord oficjalnie trafi na ...

Apple Music ...

Apple oficjalnie udostępniło ...

Gmail doczeka się ...

Gmail wprowadza nową zakładkę ...

Orange rozdaje ...

Orange przygotował specjalną ...

Nowa generacja ...

Apple zaprezentowało nową ...

Apple pokazuje ...

Apple zaprezentowało AirPods ...

Google Home w ...

Google intensywnie rozwija ...

Mastodon w końcu z ...

Mastodon, popularna platforma ...

Google w końcu ...

Google po cichu ujawnił ...

Google zapowiada ...

Google szykuje się do dużej ...

Sporo nowości od ...

Philips pokazał sporo nowości ...

Gogle Windows Mixed ...

W świecie technologii rzadko ...

Unia Europejska opublikowała listę firm podpadających pod przepisy DMA i DSA

Utworzono: 30 kwiecień 2023, 09:04 Autor :  
W zeszłym roku Unia Europejska uchwaliła w końcu przepisy Digital Markets Act oraz Digital Services Act, które miały ukrócić samowolkę gigantów technologicznych w zakresie sklepów z aplikacjami czy komunikatorów, dzięki której mogły one utrudniać życie konkurencji.

W ramach tych przepisów, Unia Europejska musiała wskazać jakie platformy zostaną sklasyfikowane jako “gatekeepers”, czyli na tyle duże we wskazanych rynkach (np. smartfonów) by podpadać pod nowe przepisy.

To się w końcu stało w mijającym tygodniu, kiedy to opublikowano listę 19 platform mających ponad 45 milionów aktywnych użytkowników w Unii Europejskiej. Są to:

  • YouTube
  • Wyszukiwarka Google
  • Google Play (zarówno sklep z aplikacjami jak i multimediami)
  • Google Maps
  • Google Shopping
  • Facebook
  • Instagram
  • Sklep Amazon
  • Apple App Store
  • Wyszukiwarka Microsoft Bing
  • TikTok
  • Twitter
  • Wikipedia
  • AliExpress
  • Booking.com
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • Zalando

Wszystkie te platformy mają teraz cztery miesiące na dostosowanie się do nowych wytycznych pod groźbą kary wynoszącej do 6% rocznych przychodów.

Źródło: Ars Technica



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 937 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...