Pebble wchodzi na ...

Index 01 – pierścień, który ...

Android XR zyskuje ...

Google rozwija możliwości ...

Spotify testuje ...

Spotify testuje ciekawą ...

Amazon znowu ...

Amazon ponownie zmienia ...

Google udostępnia ...

Google udostępniło aplikację ...

Prime Video ...

Funkcja, która pojawiła się w ...

Netflix usuwa ...

Zmiana została zauważona ...

Koniec zegarków ...

Firma, która przez długi czas ...

Windows 11 zyska ...

Microsoft wprowadza nową ...

Microsoft ...

Od 21 listopada wszystkie ...

Plex coraz mocniej ...

Plex rozpoczyna egzekwowanie ...

Samsung pozwala ...

Samsung udostępnił możliwość ...

Galaxy Watch 6 ...

Samsung rozpoczął proces ...

Obsługa innych ...

W związku z wymogami unijnego ...

Spotify chce, by ...

Spotify zdecydowało się na ...

Vine powraca z ...

Jack Dorsey, współzałożyciel ...

Kolejna podwyżka ...

Disney+ poinformował właśnie ...

Apple Watch straci ...

Apple zdecydowało się na ...

Allegro też będzie ...

Allegro przygotowuje się do ...

Android Auto ...

Android Auto szykuje się na ...

Drugie podejście do ...

Samsung Internet powraca na ...

Revolut udostępnia ...

Revolut wprowadził długo ...

Premiera Galaxy XR ...

Samsung oficjalnie wprowadził ...

Google ujawnia ...

Google Play ujawniło pierwszą ...

Unia Europejska opublikowała listę firm podpadających pod przepisy DMA i DSA

Utworzono: 30 kwiecień 2023, 09:04 Autor :  
W zeszłym roku Unia Europejska uchwaliła w końcu przepisy Digital Markets Act oraz Digital Services Act, które miały ukrócić samowolkę gigantów technologicznych w zakresie sklepów z aplikacjami czy komunikatorów, dzięki której mogły one utrudniać życie konkurencji.

W ramach tych przepisów, Unia Europejska musiała wskazać jakie platformy zostaną sklasyfikowane jako “gatekeepers”, czyli na tyle duże we wskazanych rynkach (np. smartfonów) by podpadać pod nowe przepisy.

To się w końcu stało w mijającym tygodniu, kiedy to opublikowano listę 19 platform mających ponad 45 milionów aktywnych użytkowników w Unii Europejskiej. Są to:

  • YouTube
  • Wyszukiwarka Google
  • Google Play (zarówno sklep z aplikacjami jak i multimediami)
  • Google Maps
  • Google Shopping
  • Facebook
  • Instagram
  • Sklep Amazon
  • Apple App Store
  • Wyszukiwarka Microsoft Bing
  • TikTok
  • Twitter
  • Wikipedia
  • AliExpress
  • Booking.com
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • Zalando

Wszystkie te platformy mają teraz cztery miesiące na dostosowanie się do nowych wytycznych pod groźbą kary wynoszącej do 6% rocznych przychodów.

Źródło: Ars Technica



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 1011 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...