Nowy odkurzacz ...

Roborock zaprezentował na CES ...

Nest Hub w końcu z ...

Google ogłosiło, że ich ...

Gemini trafi ...

Google przygotowuje się do ...

Aplikacja Philips ...

Philips Hue Sync rozszerza ...

Smart ring z ...

Smart pierścionki zrobiły ...

Pojawił się nowy ...

Niedawno pojawiło się nowe ...

Meta przyznaje się ...

Meta pracuje nad aktualizacją ...

Zmiany w ...

Android Auto 13.4, który jest ...

Jakie zmiany ...

OnePlus planuje wprowadzenie ...

Pogodynki wkrótce ...

Google wprowadziło nową ...

Home Assistant ...

Home Assistant wprowadził na ...

Steam Deck OLED od ...

Valve ogłosiło, że Steam Deck ...

Google ...

Google zaprezentowało Android ...

Link to Windows na ...

Microsoft rozpoczął wdrażanie ...

Żabka z ...

Drukarki w polskich domach to ...

Google Wallet na ...

Google Wallet udostępnia nowe ...

Google publikuje ...

Google udostępnia nową wersję ...

Philips Hue z ...

Philips Hue pozwala nareszcie ...

Spotify ogranicza ...

Spotify dołącza do Twittera, ...

Meta ułatwia ...

Meta wprowadziła nowe funkcje ...

Unia Europejska opublikowała listę firm podpadających pod przepisy DMA i DSA

Utworzono: 30 kwiecień 2023, 09:04 Autor :  
W zeszłym roku Unia Europejska uchwaliła w końcu przepisy Digital Markets Act oraz Digital Services Act, które miały ukrócić samowolkę gigantów technologicznych w zakresie sklepów z aplikacjami czy komunikatorów, dzięki której mogły one utrudniać życie konkurencji.

W ramach tych przepisów, Unia Europejska musiała wskazać jakie platformy zostaną sklasyfikowane jako “gatekeepers”, czyli na tyle duże we wskazanych rynkach (np. smartfonów) by podpadać pod nowe przepisy.

To się w końcu stało w mijającym tygodniu, kiedy to opublikowano listę 19 platform mających ponad 45 milionów aktywnych użytkowników w Unii Europejskiej. Są to:

  • YouTube
  • Wyszukiwarka Google
  • Google Play (zarówno sklep z aplikacjami jak i multimediami)
  • Google Maps
  • Google Shopping
  • Facebook
  • Instagram
  • Sklep Amazon
  • Apple App Store
  • Wyszukiwarka Microsoft Bing
  • TikTok
  • Twitter
  • Wikipedia
  • AliExpress
  • Booking.com
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • Zalando

Wszystkie te platformy mają teraz cztery miesiące na dostosowanie się do nowych wytycznych pod groźbą kary wynoszącej do 6% rocznych przychodów.

Źródło: Ars Technica



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 669 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...