Chrome OS zbierze ...

Chrome OS, znany z dostępu do ...

Copilot w Microsoft ...

W świecie technologii, gdzie ...

GeForce Now ...

NVIDIA GeForce Now, jedna z ...

Wygodniejsza ...

Steam Deck, przenośna konsola ...

Przeglądarka Arc ...

Przeglądarka internetowa Arc, ...

Meta będzie ...

Meta ogłosiła otwarcie ...

Wymóg dodatkowej ...

Użytkownicy Wear OS, którzy ...

Legimi w końcu nie ...

Czytniki Kindle od dawna są ...

Fairbuds - ...

W dzisiejszym świecie ...

Amazon rezygnuje z ...

“Just Walk Out” miała być ...

Meta wprowadza ...

Firma Meta ogłosiła istotne ...

Chrome dla Windows ...

Qualcomm przygotowuje się do ...

Znamy datę zmiany ...

Wyczekiwany przez wielu fanów ...

Google usuwa ...

Google podjęło kontrowersyjną ...

ING ułatwia ...

ING Bank Śląski zdecydował ...

Virtual Desktop ze ...

Wirtualna rzeczywistość (VR) ...
Jednym z zarzutów wobec Pixel Watcha było wykorzystanie własnego mechanizmu mocowania pasków, co uniemożliwiało stosowanie tych standardowych i wymuszało kupowanie drogich pasków od Google. Szczególnie, że było wiadomo, iż Pixel Watch raczej nie zbliży się nawet do popularności Apple Watcha by wytworzyć rynek alternatyw wobec pasków od Google.
Kilka tygodni temu twórca niezależnej alternatywy dla Air Linka od Mety (czyli do bezprzewodowego streamingu gier i aplikacji PCVR na samodzielne gogle VR) wprowadził wymóg łączenia swojej aplikacji z internetem tłumacząc się rosnącym piractwem.
Raptem w maju tego roku Microsoft zaktualizował Windows Subsystem for Android by bazował na kodzie Androida 12.1 (12L), a w mijającym tygodniu ogłoszono już aktualizację zmieniającą bazę na Androida 13 (to nawet szybciej, niż niektórzy producenci udostępniają aktualizacje na telefony).
Po wielu opóźnieniach, Google w końcu zaczęło proces udostępniania obsługi standardu urządzeń smart home o nazwie Matter użytkownikom końcowych. Na razie na Androidzie i urządzeniach z serii Google/Nest Home oraz Hub.
Firma z Cupertino od lat preferuje tworzyć własne standardy pozwalające utrudniać użytkownikom odejście do konkurencji niż korzystać z uznanych, nierzadko otwartych rozwiązań wspieranych przez wszystkich. Nie inaczej było z wdrożeniem dwustopniowego logowania.
Przy okazji pierwszych urządzeń z serii SHIELD, NVIDIA dodała do sterowników swoich kart graficznych w systemach Windows funkcję GameStream, która oferowała lokalny streaming gier do wspomnianych urządzeń mobilnych. Z czasem pojawił się też open-source’owy klient Moonlight, pozwalający korzystać z tego rozwiązania również na innych platformach.
Kolejna firma rezygnuje z aplikacji dla zegarka Apple Watch - po rezygnacjach z bezpośredniego wspierania tej platformy przez Pokemon GO, Slacka czy eBaya w ostatnich latach, przyszła teraz kolej na Microsoft ze swoją aplikacją Authenticator.
Niemal od początku wprowadzenia do sklepu Steam obsługi gier VR, oferował on na stronach gier przydatny panel ze szczegółami wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości. Można było się z niego dowiedzieć między innymi jakie gogle są oficjalnie wspierane, czy rozgrywka jest stacjonarna (można siedzieć) lub ruchoma oraz jakiego rodzaju kontrolery są obsługiwane.
Firma AVM rozpoczęła wprowadzanie FRITZ!OS 7.50, dużej aktualizacji, oferującej ponad 150 nowych funkcji i ulepszeń dla wszystkich produktów FRITZ!. Bezpłatna aktualizacja ułatwia użytkownikom konfigurowanie szybkich połączeń VPN, sprawia, że Smart Home jest jeszcze bardziej wszechstronny, daje skuteczniejszą ochronę przed niechcianymi rozmówcami i pozwala podnieść funkcjonalność Mesh sieci Wi-Fi.
Raptem w zeszłym tygodniu pisaliśmy o udostępnieniu Android TV 13 dla przystawki deweloperskiej ADT-3, a teraz tydzień później mamy do przekazania informację o zakończeniu wsparcia dla tego urządzenia.
Do tej pory, jeśli chcieliście sobie słuchać muzyki w tle podczas zabawy w VR na goglach Meta Quest, trzeba było korzystać z nieoficjalnych sposobów (np. w wypadku Spotify uruchamia usługi w przeglądarce, odpalania docelowej gry i wznawiania odtwarzania w przeglądarce przy pomocy Spotify Connect z telefonu).
Google poinformowało o zakończeniu prac nad nową wersją Android TV bazującą na Androidzie 13. Jak na razie zmiany przez nią wprowadzane skierowane są przede wszystkim do programistów, ale możliwe, że nowości dla użytkowników pojawią się, gdy system trafi na konsumenckie urządzenia.
Integracja gogli VR z innymi urządzeniami nie stoi na najwyższym poziomie, jeśli chodzi o wymianę danych -synchronizacji danych przeglądarek nie ma (bo nie ma popularnych przeglądarek dla VR), podobnie z kontaktami, plikami, itp.
Wielu producentów telewizorów czy przystawek do nich oferuje zintegrowane usługi “darmowej telewizji” (odpowiednik linearnych kanałów TV nadawanych przez internet) w swoim oprogramowaniu. Niestety, najwięksi z nich (jak Samsung czy LG) omijają ze swoimi usługami nasz rynek.
Google do tej pory nie miało zbyt wielu własnych aplikacji dla zegarków z Wear OS. To się powoli zmienia, odkąd Wear OS 3.x trafił na rynek (w końcu dostaliśmy chociażby Google Home), ale nadal idzie to powoli.

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...