Po wielu opóźnieniach, Google w końcu zaczęło proces udostępniania obsługi standardu urządzeń smart home o nazwie Matter użytkownikom końcowych. Na razie na Androidzie i urządzeniach z serii Google/Nest Home oraz Hub.
Firma z Cupertino od lat preferuje tworzyć własne standardy pozwalające utrudniać użytkownikom odejście do konkurencji niż korzystać z uznanych, nierzadko otwartych rozwiązań wspieranych przez wszystkich. Nie inaczej było z wdrożeniem dwustopniowego logowania.
Przy okazji pierwszych urządzeń z serii SHIELD, NVIDIA dodała do sterowników swoich kart graficznych w systemach Windows funkcję GameStream, która oferowała lokalny streaming gier do wspomnianych urządzeń mobilnych. Z czasem pojawił się też open-source’owy klient Moonlight, pozwalający korzystać z tego rozwiązania również na innych platformach.
Kolejna firma rezygnuje z aplikacji dla zegarka Apple Watch - po rezygnacjach z bezpośredniego wspierania tej platformy przez Pokemon GO, Slacka czy eBaya w ostatnich latach, przyszła teraz kolej na Microsoft ze swoją aplikacją Authenticator.
Niemal od początku wprowadzenia do sklepu Steam obsługi gier VR, oferował on na stronach gier przydatny panel ze szczegółami wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości. Można było się z niego dowiedzieć między innymi jakie gogle są oficjalnie wspierane, czy rozgrywka jest stacjonarna (można siedzieć) lub ruchoma oraz jakiego rodzaju kontrolery są obsługiwane.
Raptem w zeszłym tygodniu pisaliśmy o udostępnieniu Android TV 13 dla przystawki deweloperskiej ADT-3, a teraz tydzień później mamy do przekazania informację o zakończeniu wsparcia dla tego urządzenia.
Do tej pory, jeśli chcieliście sobie słuchać muzyki w tle podczas zabawy w VR na goglach Meta Quest, trzeba było korzystać z nieoficjalnych sposobów (np. w wypadku Spotify uruchamia usługi w przeglądarce, odpalania docelowej gry i wznawiania odtwarzania w przeglądarce przy pomocy Spotify Connect z telefonu).
Google poinformowało o zakończeniu prac nad nową wersją Android TV bazującą na Androidzie 13. Jak na razie zmiany przez nią wprowadzane skierowane są przede wszystkim do programistów, ale możliwe, że nowości dla użytkowników pojawią się, gdy system trafi na konsumenckie urządzenia.
Integracja gogli VR z innymi urządzeniami nie stoi na najwyższym poziomie, jeśli chodzi o wymianę danych -synchronizacji danych przeglądarek nie ma (bo nie ma popularnych przeglądarek dla VR), podobnie z kontaktami, plikami, itp.
Wielu producentów telewizorów czy przystawek do nich oferuje zintegrowane usługi “darmowej telewizji” (odpowiednik linearnych kanałów TV nadawanych przez internet) w swoim oprogramowaniu. Niestety, najwięksi z nich (jak Samsung czy LG) omijają ze swoimi usługami nasz rynek.