Aby skorzystać z płatności za pomocą Android Pay, należy zarejestrować swoją kartę Mastercard w aplikacji mobilnej mBanku. Nie jest konieczne pobieranie aplikacji Android Pay ze sklepu Google Play, dzięki czemu proces uwierzytelnienia jest krótki i wygodny. Android Pay udostępniony w ramach bankowości mobilnej mBanku to pierwsze tego typu rozwiązanie w Europie i jedno z pięciu na świecie.
Do płatności Android Pay niezbędne jest posiadanie telefonu z anteną NFC i systemem operacyjnym Android w wersji 4.4 lub wyższej. Sama płatność wygląda podobnie, jak transakcja za pomocą karty zbliżeniowej. Wystarczy wybudzić telefon, a następnie przyłożyć go do terminala płatniczego. Przy kwocie przekraczającej 50 PLN konieczne jest zatwierdzenie płatności kodem PIN karty płatniczej na terminalu.
Bezpieczeństwo transakcji dokonywanych za pośrednictwem Android Pay zapewnia technologia tokenizacji, realizowana przez usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES). Polega ona na generowaniu przez sieć Mastercard cyfrowego „tokena” – numeru, dzięki któremu można powiązać telefon z kartą płatniczą. Token zastępuje numer karty płatniczej i jest przechowywany w bezpieczny sposób w chmurze obliczeniowej, dzięki czemu żadne wrażliwe dane nie są udostępniane sprzedawcom. Każdy token może być też przypisany tylko do jednego urządzenia, co oznacza, że wykonanie transakcji z jego pomocą innym urządzeniem jest niemożliwe.
mBank jako pierwszy w Europie wdrożył proces tokenizacji karty Mastercard wprost z aplikacji mobilnej banku. Klienci Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe oraz Banku Zachodniego WBK korzystają z Android Pay w ramach aplikacji Google.
Płatności Android Pay dokonuje się przy wykorzystaniu infrastruktury terminali zbliżeniowych, których obecnie jest w Polsce 465 tysięcy – stanowią one już ponad 90% wszystkich terminali płatniczych
Wdrożenie rozwiązania Google w kolejnym polskim banku wpisuje się w trend rozwoju płatności mobilnych na naszym rynku. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, a drugim na całym kontynencie (po Wlk. Brytanii), w którym Android Pay został udostępniony. Jak wynika z zeszłorocznego badania Mastercard, niemal co drugi ankietowany z Polski (49%) chciałby płacić telefonem, gdyby nie miał możliwości zapłacenia kartą i gotówką. Z innego badania wynika z kolei, że już 8% polskich konsumentów miało okazję płacić mobilnie, a ¾ z nich chce nadal z nich korzystać.