Podobne rozwiązanie wprowadziła w naszym kraju Żabka w swoich sklepach Nano, gdzie klienci skanują kod z aplikacji Żappka przy wejściu, po prostu biorą interesujące ich produkty z półek i wychodzą.
Jednak raport z maja 2023 roku ujawnił, że Amazon wciąż boryka się z licznymi problemami technicznymi, nawet po sześciu latach od zapowiedzi. Ponadto okazało się, że w połowie 2022 roku Amazon zatrudniał 1000 osób w Indiach, które miały przeglądać nagrania z systemu monitoringu i ręcznie potwierdzać listę zakupów klientów.
Ostatecznie Amazon zdecydował się na bardziej realistyczne rozwiązanie bezobsługowe: wózki zakupowe z wbudowanymi ekranami i skanerami. Klienci mogą skanować produkty, dodając je do wózka “Amazon Dash Cart”, a na ekranie widzą bieżącą sumę zakupów. Skanery w wózkach eliminują również potrzebę ciągłego porządkowania półek przez pracowników sklepu, co było wymagane dla działania systemu monitoringu.
Amazon w swoim oświadczeniu podkreślił, że zainwestowano dużo czasu w przeprojektowanie sklepów Amazon Fresh, co przyniosło lepsze doświadczenia zakupowe i zadowolenie klientów. Firma zauważyła, że choć klienci cenią sobie możliwość pominięcia kasy dzięki technologii “Just Walk Out”, to równie ważna jest dla nich możliwość łatwego znalezienia produktów i ofert, przeglądania paragonu podczas zakupów oraz śledzenia oszczędności. Wprowadzenie inteligentnych wózków “Amazon Dash Cart” ma sprostać tym oczekiwaniom, jednocześnie umożliwiając klientom uniknięcie kolejek przy kasach.
Źródło: Ars Technica