Citi Handlowy ...

We wrześniu tego roku Citi ...

PKO BP i Credit ...

Cyfrowe portfele od Xiaomi ...

Android Auto w ...

Sam Android obsługę wielu ...

Real Blue i Real ...

Teufel wprowadził na rynek ...

mBank nieśmiało ...

Jakiś czas temu Revolut ...

Millennium ...

Upór banków Millennium oraz ...

Windows w wersji ...

Gdy Apple pokazało pierwsze ...

Mozilla zaczyna ...

W zeszłym roku Mozilla ...

Koniec nowych gier ...

W 2019 roku Microsoft ogłosił ...

NVIDIA ogranicza ...

Gdy wprowadzano płatny plan ...

Microsoft ...

Gdy w czerwcu Gigant z ...

Amazon Prime Video ...

Serwisy VOD nie są zwykle ...

Apple zapowiada ...

Do tej pory firma z Cupertino ...

Zbliżeniowy BLIK ...

Pod koniec października ...

mBank i Revolut ...

Niegdyś jeden z bardziej ...

Amazon dodaje do ...

W ostatnich czasach kwestia ...

Alior wprowadza ...

Fani BLIKa, którzy bardzo ...

Facebook tworzy osobną markę "matkę"

Utworzono: 31 październik 2021, 09:10 Autor :  
Jakiś czas temu Google zdecydowało się przeorganizować i zmienić nazwę swojej głównej firmy na Alphabet. Chodziło między innymi o to, aby wyraźniej zaznaczyć iż nie wszystkie działania podległych spółek są związane z wyszukiwarką. Oczywiście w masowych mediach to niewiele zmieniło i nadal większość ludzi nazywa firmę Google.

Teraz na podobny ruch decyduje się Facebook. Tym razem jednak większym problemem jest toksyczność marki Facebook, której coraz więcej osób nie lubi i gdy tylko zobaczy przy jakiś produkcie logo serwisu, od razu ich to do niego zniechęca. Jest to zapewne jeden z czynników nieco hamujących mimo wszystko świetną sprzedaż gogli Oculus Quest 2, które wymagają logowania się kontem Facebook.

W tym tygodniu Mark Zuckerberg ogłosił więc zmianę nazwy na Meta. Portal społecznościowy nadal będzie nazywał się Facebook, ale przy pozostałych produktach jak gogle Quest czy osobne serwisy i aplikacje jak Instagram czy WhatsAppp zobaczymy niedługo logo Meta zamiast “trującego” Facebooka.

Wygląda na to, że “na prowadzenie” wysunął się teraz Oculus z wirtualną rzeczywistością i to ta marka zniknie całkowicie - jej produkty będą teraz miały w nazwie albo Meta (np. gogle Meta Quest) albo Horizon i to na wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości skupiać się teraz będzie Meta. Portal społecznościowy Facebook schodzi na dalszy plan (funkcje społecznościowe na goglach mają używać marek Meta i Horizon zamiast Facebooka).

Zmiany oczywiście zajmą nieco czasu i będą się pojawiać w aktualizacjach w ciągu najbliższych tygodni i miesięcy.

Źródło: The Verge



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 202 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...