Samsung dodaje ...

Samsung zdecydował się na ...

YouTube Music ...

YouTube Music otrzymało ...

Pixel Watcha 4 w ...

Pixel Watch 4 może wreszcie ...

Google Home dla ...

Google Home dla zegarków z ...

Microsoft zamyka ...

Microsoft niespodziewanie ...

Google zaczyna ...

Gemini, osobisty asystent AI ...

Samsung pokazuje ...

Samsung zaprezentował ósmą ...

Ikea kontynuuje ...

Ikea planuje rozszerzyć swoją ...

Perplexity ...

Perplexity zaprezentowało ...

Samsung pokazuje ...

Samsung zaprezentował nowe ...

Vision Pro ...

Sony ogłosiło oficjalne ...

Gogle dla platformy ...

Microsoft zakończył wsparcie ...

Żabka Nano ma ...

W Polsce pojawiła się nowa ...

Zastrzeżony PESEL ...

Projekt nowelizacji ustawy o ...

Przeglądarka Arc ...

The Browser Company ogłosiło ...

Google poprawi ...

Google wprowadza istotne ...

GeForce NOW ...

NVIDIA oficjalnie udostępniła ...

mBank i Pekao ...

mBank wprowadza ciekawe ...

Snipping Tool w ...

Microsoft wprowadza nową ...

Facebook tworzy osobną markę "matkę"

Utworzono: 31 październik 2021, 09:10 Autor :  
Jakiś czas temu Google zdecydowało się przeorganizować i zmienić nazwę swojej głównej firmy na Alphabet. Chodziło między innymi o to, aby wyraźniej zaznaczyć iż nie wszystkie działania podległych spółek są związane z wyszukiwarką. Oczywiście w masowych mediach to niewiele zmieniło i nadal większość ludzi nazywa firmę Google.

Teraz na podobny ruch decyduje się Facebook. Tym razem jednak większym problemem jest toksyczność marki Facebook, której coraz więcej osób nie lubi i gdy tylko zobaczy przy jakiś produkcie logo serwisu, od razu ich to do niego zniechęca. Jest to zapewne jeden z czynników nieco hamujących mimo wszystko świetną sprzedaż gogli Oculus Quest 2, które wymagają logowania się kontem Facebook.

W tym tygodniu Mark Zuckerberg ogłosił więc zmianę nazwy na Meta. Portal społecznościowy nadal będzie nazywał się Facebook, ale przy pozostałych produktach jak gogle Quest czy osobne serwisy i aplikacje jak Instagram czy WhatsAppp zobaczymy niedługo logo Meta zamiast “trującego” Facebooka.

Wygląda na to, że “na prowadzenie” wysunął się teraz Oculus z wirtualną rzeczywistością i to ta marka zniknie całkowicie - jej produkty będą teraz miały w nazwie albo Meta (np. gogle Meta Quest) albo Horizon i to na wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości skupiać się teraz będzie Meta. Portal społecznościowy Facebook schodzi na dalszy plan (funkcje społecznościowe na goglach mają używać marek Meta i Horizon zamiast Facebooka).

Zmiany oczywiście zajmą nieco czasu i będą się pojawiać w aktualizacjach w ciągu najbliższych tygodni i miesięcy.

Źródło: The Verge



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 1532 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...