Teraz na podobny ruch decyduje się Facebook. Tym razem jednak większym problemem jest toksyczność marki Facebook, której coraz więcej osób nie lubi i gdy tylko zobaczy przy jakiś produkcie logo serwisu, od razu ich to do niego zniechęca. Jest to zapewne jeden z czynników nieco hamujących mimo wszystko świetną sprzedaż gogli Oculus Quest 2, które wymagają logowania się kontem Facebook.
W tym tygodniu Mark Zuckerberg ogłosił więc zmianę nazwy na Meta. Portal społecznościowy nadal będzie nazywał się Facebook, ale przy pozostałych produktach jak gogle Quest czy osobne serwisy i aplikacje jak Instagram czy WhatsAppp zobaczymy niedługo logo Meta zamiast “trującego” Facebooka.
Wygląda na to, że “na prowadzenie” wysunął się teraz Oculus z wirtualną rzeczywistością i to ta marka zniknie całkowicie - jej produkty będą teraz miały w nazwie albo Meta (np. gogle Meta Quest) albo Horizon i to na wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości skupiać się teraz będzie Meta. Portal społecznościowy Facebook schodzi na dalszy plan (funkcje społecznościowe na goglach mają używać marek Meta i Horizon zamiast Facebooka).
Zmiany oczywiście zajmą nieco czasu i będą się pojawiać w aktualizacjach w ciągu najbliższych tygodni i miesięcy.
Źródło: The Verge