Alexa nie jest sprzedażowym hitem

Utworzono: 27 listopad 2022, 11:11 Autor :  
Okazuje się, że mimo iż ekosystem Alexy od Amazonu zasadniczo rządzi na rynku smart home razem z Google zostawiając Siri (i tym bardziej Cortanę, o której już chyba wszyscy zapomnieli) daleko z tyłu, to przynosi firmie Jeffa Bezosa duże straty.

Dział zajmujący się Alexą (obok Amazon Prime Video) w pierwszym kwartale tego roku przyniósł 3 miliardy dolarów strat i jest na drodze do 10 miliardów dolarów straty za cały bieżący rok. Firma najwyraźniej ma dość takiego “przepalania” pieniędzy i postanowiła wykorzystać obecną słabą sytuację gospodarczą na świecie do czystek w dziale zajmującym się Alexą.

Skąd takie straty? To między innymi wynika z przyjętej strategii - Amazon chciał zarabiać na korzystaniu z Alexy, a nie na sprzedaży urządzeń z nią zintegrowanych (przykładowo głośniki Echo były sprzedawane ze stratą). Nigdy jednak nie wymyślono, jak miałoby wyglądać monetyzowanie korzystania z Alexy (poza eksperymenty z robieniem przez nią zakupów).

Wiele z planowanych do zwolnienia 10 000 osób ma właśnie pochodzić z działu zajmującego się wirtualną asystentką. To z kolei może oznaczać, że rozwój Alexy mocno zwolni (jeśli całkowicie się nie zatrzyma) i na placu boju zostanie tylko Google (Apple za bardzo preferuje zamknięte systemy by stanowić mocniejszą alternatywę ze swoją Siri).

Źródło: Ars Technica



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 562 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...