Valve w zapowiedziach obiecywało umożliwienie instalacji na Decku systemu Windows (domyślnie wgrany jest Steam OS bazujący na dystrybucji Linuksa o nazwie Arch). Na początku marca udostępniono bazowy pakiet sterowników dla okienek, ale brakowało w nim chociażby sterowników dźwięku (trzeba było korzystać ze słuchawek Bluetooth lub USB-C).
Wspierany był też tylko Windows 10, ponieważ BIOS Steam Decka nie obsługiwał jeszcze modułu TPM 2.0. Jednak już pod koniec marca pojawiła się aktualizacja BIOSu dodająca wsparcie dla fTPM od AMD, a w mijającym tygodniu w końcu udostępniono sterowniki audio.
Tym samym Steam Deck już w pełni obsługuje Windowsa, ale musicie liczyć się z tym, że wydajność graficzna może być gorsza (z jednej strony przez mniej dopracowane sterowniki graficzne, z drugiej przez brak optymalizacji implementowanych w Protonie tłumaczącym gry Windowsowe dla Linuksa).
Źródło: Windows Central