Do sieci wyciekły informacje jak Apple planuje rozpoczęcie sprzedaży swoich gogli VR/AR. Według tych informacji, firma chce kierować klientów przede wszystkim do sklepów fizycznych by pomóc im dopasować wszystko do ich głowy oraz wzroku (jeśli muszą nosić okulary).
Jakiś czas temu Google zapowiedziało nową wersję systemu Wear OS oznaczoną numerkiem 4.0, a niedługo później Samsung zaczął jej testy na swoich zegarkach razem z nakładką One UI 5. Wygląda na to, że teraz do swoich testów szykuje się w końcu Google.
Dość niespodziewanie w mijającym tygodniu Revolut ogłosił, że wprowadza wsparcie dla przelewów natychmiastowych w systemie Express Elixir. Co ciekawe, dla wszystkich klientów niezależnie od planu (a więc także darmowych) i bez limitów.
Wear OS 3.0 został udostępniony już niemal 2 lata temu. Trudno się więc dziwić, że posiadacze zegarków TicWatch, którym producent obiecał aktualizację, zaczynali się mocno niecierpliwić. Kilka dni temu firma w końcu przerwała milczenie w tym temacie.
Pod koniec tego tygodnia Microsoft w końcu udostępnił zapowiedzianą niedawno kompilację testową Windowsa 11 (oznaczoną numerkiem 23493) z wirtualnym asystentem o nazwie Copilot, który bazuje na popularnym ostatnio ChatGPT.
Google Pay (dawniej Android Pay) stosunkowo szybko zyskało wsparcie większości banków nad Wisłą. Przez wiele lat było jednak trzech “hamulcowych”, czyli państwowe PKO BP, Pekao oraz Millennium. Dwa pierwsze w ostatnich latach przestały stawiać opór i z tej grupy został już tylko Millennium.
Pierwsza generacja gogli do wirtualnej rzeczywistości dla konsol PlayStation oficjalnie nie wspierała pecetowych gier VR, ale z czasem pojawiło się nieoficjalne oprogramowanie pozwalające z nich korzystać do grania na komputerach. Niestety, od premiery drugiej generacji ostrzegano, że tutaj podobne rozwiązanie nie będzie już takie proste.
Ciąg dalszy niekorzystnych zmian w serwisie Twitter, odkąd przejął go Elon Musk. Pod koniec tego tygodnia serwis kompletnie zablokował możliwość przeglądania wpisów na profilach przez niezalogowanych użytkowników (przedtem stosował już różne sztuczki utrudniające to).
Począwszy od Android TV 12, system ten pozwala aplikacjom na wykorzystanie dobrodziejstw telewizorów czy monitorów obsługujących zmienną częstotliwość odświeżania ekranu (w skrócie VRR). Aktualizacja jednak standardowo nie trafiła do zbyt wielu urządzeń, więc i twórcy aplikacji się nie spieszą.
Subskrypcje podbijają świat i Meta też postanowiła skorzystać z tego trendu. Firma ogłosiła dość niespodziewanie udostępnienie subskrypcji Meta Quest+, która w zamian za regularną opłatę ma dawać użytkownikom dwie gry miesięcznie.