Z dużych zmian warto wspomnieć o wsparciu dla HDR czy VRR (na zewnętrznych ekranach) czy dodaniu systemowej opcji regulacji nasycenia barw oraz ich temperatury na ekranie (zmieniły się też domyślne wartości tych ustawień, aby wbudowany ekran Steam Decka był bliżej przestrzeni barw sRGB).
Poza tym poprawiono problem z obsługą SMT, w wyniku, którego część aplikacji (szczególnie emulatory konsol) miały zauważalnie gorszą wydajność, póki SMT nie zostało wyłączone. Zaktualizowano też jądro Linuksa do wersji 6.1 (a razem z nich sterowniki graficzne), co powinno poprawić wydajność (na forach można przeczytać, że szczególnie w Starfieldzie widać te wzrosty).
Steam OS 3.5 to także zaktualizowana wersja środowiska graficznego KDE (a wraz z nią chociażby sklepu Discover). Ponadto aktualizacja zainstaluje nową wersję BIOSU (116), która dodaje ustawienia napięcia, poprawia niezawodność skrótu klawiszowego resetowania BIOSu (Volume Down + Quick-Access + Zasilanie), naprawia błąd skutkujący blokowaniem się częstotliwości CPU i GPU odpowiednio na poziomach 400 MHz i 200 MHz oraz problem z włączaniem się diody zasilania mimo naładowanej baterii.
Pełną listę zmian z bety możecie znaleźć w oficjalnym wpisie Valve. Aby przełączyć się na betę, należy wejść do ustawień Steam OS, otworzyć sekcję System oraz i zmienić kanał aktualizacji na Preview/Podgląd.