Od 9 listopada firma zaczęła inicjować zwroty na oryginalną metodę płatności. Jeśli macie w sumie przynajmniej 21 transakcji, kiedy przyjdzie na Was kolej dostaniecie jednego zbiorczego maila z powiadomieniem o zainicjowaniu zwrotu. Jeśli mniej, to otrzymacie wiadomość dla każdej transakcji z osobna.
Jeśli taki automatyczny zwrot się nie powiedzie mimo kilku prób (np. z powodu odrzucenia przed instytucję po drugiej stronie chociażby z powodu zamkniętego już konta), to dostaniecie maila z informacją jak “ręcznie” odebrać pieniądze.
Niestety, istnieje też ryzyko, że jeśli płaciliście z zamkniętego już konta, to bank mimo wszystko przyjmie zwrot i będziecie to musieli wyjaśniać z nim zamiast z Google.
Na początek zwroty są inicjowanie dla zakupów cyfrowych, te dotyczące sprzętu będą obsłużone w drugiej kolejności. Większość zwrotów ma być przetworzona do 18 stycznia 2023 roku.
Źródło: 9To5Google