Pierwszy raz zaprezentowany podczas WWDC w 2022 roku, CarPlay Ultra został wówczas entuzjastycznie przyjęty przez wielu producentów, którzy zadeklarowali chęć wdrożenia systemu w swoich pojazdach. Od tego czasu sytuacja znacznie się zmieniła.
Nowy raport “Financial Times” wskazuje, że pięć marek z pierwotnej listy – Audi, Mercedes-Benz, Polestar, Renault i Volvo – oficjalnie wycofało się z tego planu i nie zamierza wspierać CarPlay Ultra. Wśród pozostałych wymienionych wcześniej marek, takich jak Ford, Honda, Nissan, Acura czy Jaguar Land Rover, status wdrożenia pozostaje niejasny, choć niektóre nadal mogą rozważać integrację nowego systemu.
Szczególnie kontrowersyjna decyzja General Motors, które całkowicie zrezygnowało z klasycznej wersji CarPlay (a także z Android Auto) w swoich nowych pojazdach elektrycznych, wskazuje na wysokie prawdopodobieństwo, że marka również zignoruje wersję Ultra. Oznacza to brak wsparcia dla użytkowników marek takich jak Chevrolet, Cadillac i GMC.
Apple podkreśla, że trwają rozmowy z wieloma producentami, co może zwiastować dalszy rozwój platformy, jednak wycofywanie się kolejnych marek wskazuje, że droga do powszechności tej technologii może być bardziej wyboista, niż początkowo zakładano.
Źródło: MacRumors