NVIDIA zapowiada własne rozwiązanie do streamingu gier VR z chmury

Utworzono: 18 kwiecień 2021, 15:04 Autor :  
Mamy już dość prężnie działający rynek usług służących do grania w chmurze, ale w tradycyjne produkcje dla “płaskich ekranów”. NVIDIA już szykuje się jednak na kolejny krok, czyli streaming z chmury gier VR. Ten jest dużo bardziej wymagający ze względu na większą rozdzielczość oraz większe znaczenie opóźnień.

“Zieloni” kilka dni temu ogłosili udostępnienie rozwiązania CloudXR, które jest przystosowane do największych dostawców rozwiązań chmurowych, czyli Amazon Web Services, Microsoft Azure oraz Google Cloud (przy czym dla dwóch ostatnich trwają jeszcze ostatnie prace, więc w tej chwili korzystać można tylko z AWSa). Istnieje też możliwość uruchomienia własnych serwerów korzystających z CloudXR.

CloudXR pozwala w prosty sposób streamować dowolne gry czy aplikacje korzystające ze SteamVR na komputery z Windowsem lub urządzenia z Androidem (w tym gogle Oculus Quest, których system bazuje na Androidzie).

Na razie NVIDIA nie wspomina jednak o dodaniu CloudXR do swojej własnej usługi do grania w chmurze (GeForce NOW).

Źródło: Road To VR



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 1624 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...