Nadszedł czas na wyrównanie szans - Oculus ogłosił właśnie udostępnienie deweloperom możliwości wykorzystywania w ich oprogramowaniu subskrypcji zamiast płatności z góry czy zakupów wewnątrz aplikacji.
Oculus precyzuje, że wspierane są trzy modele subskrypcji:
- darmowa aplikacja z wymaganą subskrypcją w celu uzyskania dostępu do całej jej zawartości
- darmowa aplikacja z subskrypcją odblokowującą dostęp do części zawartości
- płatna aplikacja z subskrypcją odblokowującą dostęp do części zawartości
Ponadto twórcy mogą zaoferować okres próbny o długości 7, 14 lub 30 dni. Niestety, na razie nie można oferować innych okresów rozliczeń niż miesięczny czy kilku poziomów subskrypcji (są planowane). Subskrypcje nie obsługują też udostępniania na innych kontach.
Użytkownicy mogą zarządzać aktywnymi subskrypcjami w panelu użytkownika na goglach, w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej.
Jedną z pierwszych aplikacji, które przeszły na model subskrypcji jest FitXR (dotychczasowi użytkownicy zachowują dostęp do zakupionych treści, ale już nie można ich kupić na stałe jak wcześniej - pozostawiono jedynie subskrypcje).
Źródło: Oculus