Gry i aplikacje ze sklepu Oculusa mogą teraz wykorzystywać subskrypcje

Utworzono: 18 kwiecień 2021, 15:04 Autor :  
Do tej pory aplikacje i gry dostępne w sklepie Oculusa mogły być darmowe lub płatne z góry (mogły też oferować jednorazowe zakupy już w samym programie), ale nie mogły oferować subskrypcji. Oprogramowanie dostępne innymi kanałami (np. przez SideQuesta) takich ograniczeń jednak nie miało.

Nadszedł czas na wyrównanie szans - Oculus ogłosił właśnie udostępnienie deweloperom możliwości wykorzystywania w ich oprogramowaniu subskrypcji zamiast płatności z góry czy zakupów wewnątrz aplikacji.

Oculus precyzuje, że wspierane są trzy modele subskrypcji:

  • darmowa aplikacja z wymaganą subskrypcją w celu uzyskania dostępu do całej jej zawartości
  • darmowa aplikacja z subskrypcją odblokowującą dostęp do części zawartości
  • płatna aplikacja z subskrypcją odblokowującą dostęp do części zawartości

Ponadto twórcy mogą zaoferować okres próbny o długości 7, 14 lub 30 dni. Niestety, na razie nie można oferować innych okresów rozliczeń niż miesięczny czy kilku poziomów subskrypcji (są planowane). Subskrypcje nie obsługują też udostępniania na innych kontach.

Użytkownicy mogą zarządzać aktywnymi subskrypcjami w panelu użytkownika na goglach, w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej.

Jedną z pierwszych aplikacji, które przeszły na model subskrypcji jest FitXR (dotychczasowi użytkownicy zachowują dostęp do zakupionych treści, ale już nie można ich kupić na stałe jak wcześniej - pozostawiono jedynie subskrypcje).

Źródło: Oculus



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 1026 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...