Dodaje też nowe, np. KDE Connect ułatwiający zdalną łączność ze Steam Deckiem (np. przesyłanie plików po sieci Wi-Fi czy korzystanie z klawiatury na smartfonie bądź komputerze). Poprawiono również wiele błędów jak zawieszanie się gier po wyjściu konsoli z uśpienia, niezapisywanie ręczne ustawionej częstotliwości taktowania GPU czy skoki temperatur niektórych dysków NVMe skutkujące nagłym rozpędzaniem się wentylatorów na kilka sekund.
W końcu pojawiła się również opcja wyłączenia V-Synca (nazywana zezwoleniem na rozrywanie obrazu) przydatna szczególnie jeśli podłączymy Decka do monitora czy telewizora z obsługą Adaptive Sync / FreeSync. Valve odblokowało też funkcję TRIM (została zablokowana ze względu na ryzyko uszkodzenia kart microSD błędnie raportujących jej wsparcie - teraz są pod kątem sprawdzane zanim funkcja zostanie uruchomiona).
Niestety, nie obeszło się bez wpadki - mimo długiego okresu testów, Valve dopiero w wersji udostępnionej w stabilnym kanale zmieniło ścieżkę karty pamięci bez żadnych wcześniejszych zapowiedzi. To poskutkowało problemami u osób korzystających z gier poza Steamem (np. emulacji, ale też alternatywnych launcherów jak Heroic czy Lutris) w wyniku uszkodzenia dotychczasowych skrótów. Na szczęście firma szybko się zorientowała co zrobiła i wypuściła łatkę oznaczoną numerem 3.4.1, która przywróciła dotychczasową ścieżkę.