To odpowiedź na rosnące zainteresowanie lekkimi, codziennymi urządzeniami noszonymi, które łączą wygodę użytkowania z podstawowymi funkcjami AI. HTC, zdecydowało się zintegrować Eagle z marką VIVE, która dotychczas była zarezerwowana dla bardziej zaawansowanych gogli VR.
VIVE Eagle waży zaledwie 49 gramów i oferuje zestaw funkcji porównywalnych z okularami Meta Ray-Ban. Użytkownik otrzymuje dostęp do asystenta AI, kamery o rozdzielczości 12 MP do zdjęć HDR oraz możliwości nagrywania wideo w rozdzielczości 3 MP przy 30 klatkach na sekundę.
Urządzenie wyposażono w 32 GB pamięci, co pozwala na zapisanie około 3 tysięcy zdjęć lub 50 filmów trwających do trzech minut każdy. HTC nazwało swojego asystenta „Vive AI”, który potrafi wykonywać podstawowe polecenia offline, takie jak robienie zdjęć, odtwarzanie muzyki czy uruchamianie aplikacji. Dla bardziej złożonych zapytań możliwe jest rozszerzenie funkcjonalności o ChatGPT od OpenAI lub Gemini od Google, przy zachowaniu prywatności dzięki anonimizacji zapytań.
Okulary oferują również tłumaczenie tekstu w czasie rzeczywistym z ponad 13 języków, w tym tłumaczenie oparte na zdjęciach, a także sterowanie głosowe aplikacjami telefonu, planowanie wydarzeń czy odtwarzanie muzyki. Choć urządzenie wspiera zarówno iOS, jak i Androida, to użytkownicy Androida mogą liczyć na dodatkowe funkcje dzięki bardziej otwartej naturze systemu.
VIVE Eagle zapewnia do 4,5 godziny odtwarzania muzyki na jednym ładowaniu, a dzięki magnetycznemu ładowaniu możliwe jest szybkie uzupełnienie energii – do 50% w zaledwie 10 minut.
Okulary wyposażono w soczewki ZEISS UV400, które chronią przed promieniowaniem UV bez nadmiernego przyciemnienia, co pozwala na korzystanie z nich zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. HTC zapowiedziało również możliwość zamówienia soczewek korekcyjnych.
Premiera VIVE Eagle odbędzie się najpierw na Tajwanie 1 września, a cena urządzenia została ustalona na 15600 dolarów tajwańskich, czyli około 520 dolarów amerykańskich (około 1900 zł bez VATu). Choć HTC nie podało jeszcze daty dostępności w innych krajach, można przypuszczać, że globalna ekspansja jest tylko kwestią czasu.
Źródło: RoadToVR