Nowe punkty może dodać każdy użytkownik i może to zrobić wprost z aplikacji na telefonie. W wypadku Apple dane te były brane z usługi Yelp (niezbyt popularnej w naszym rejonie świata) lub konieczne było zakładanie Apple ID (konto Google ma zapewne więcej osób niż Apple) i logowanie się nim na specjalnej stronie (Apple Maps Connect). Wielu przedsiębiorców (szczególnie tych mniej technicznych) nie wiedziało nawet o istnieniu map Apple, o stronie do zarządzania swoimi punktami nie wspominając.
W mijającym tygodniu ogłoszono uruchomienie nowego serwisu do zarządzania własnymi punktami na mapie o nazwie Business Connect. Ma oferować dodatkowe opcje jak publikowanie informacji o promocjach czy dodatkowe przyciski z akcjami (zamówienie jedzenia w dostawie czy zakupów przez internet). Są też narzędzia analityczne pozwalające sprawdzić, jak użytkownicy trafili na kartę danego miejsca. Dla większych firm ma być udostępnione API.
Źródło: Ars Technica