W końcu każdy developer może wyłączyć granicę na goglach Quest 3

Utworzono: 07 lipiec 2024, 12:07 Autor :  
Granica (w angielskim Guardian), jest przydatna w wirtualnej rzeczywistości, aby nie opuścić przestrzeni gry i nie uderzyć w meble czy ściany. W większości aplikacji rzeczywistości mieszanej jest jednak zbędna, ponieważ użytkownik może już widzieć otoczenie wokół siebie.

Od wersji 57, Meta XR Core SDK pozwalało wybranym przez Metę deweloperom wyłączyć tę granicę. Teraz, w wersji 66 SDK, nareszcie każdy deweloper może to zrobić.

Jedynym “haczykiem” jest to, że granica zostanie wyłączona tylko podczas renderowania passthrough, czyli w rzeczywistości mieszanej. Pełna immersyjna wirtualna rzeczywistość nadal wymaga granicy ze względów bezpieczeństwa, ponieważ użytkownik nie widzi swojego otoczenia.

Przed premierą Quest 3 w oprogramowaniu znaleziono klipy sugerujące, że Meta zastąpi granicę czymś bardziej inteligentnym - systemem, który pokazywałby meble i ściany, gdy się do nich zbliżamy. To niestety jeszcze się nie stało, ale na razie pozbycie się irytującej granicy w rzeczywistości mieszanej będzie niewątpliwie bardzo docenione przez deweloperów i użytkowników.

Źródło: UploadVR



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 408 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...