W pierwszych trzech miesiącach 2017 r. Polacy zapłacili BLIKIEM za zakupy w internecie 3,6 miliona razy. W sklepach stacjonarnych prawie 360 tys. razy. Ponadto wypłacili z bankomatów BLIKIEM ponad 1,6 miliona razy i zrobili 311 tys. przelewów na numer telefonu.
– BLIK upowszechnia się jako wszechstronny, wielokanałowy sposób płacenia. Klienci coraz chętniej z niego korzystają. Po świetnym czwartym kwartale ubiegłego roku i zakończonej kampanii promocyjnej, BLIK zyskuje coraz większy zasięg i popularność, jako bardzo wygodna metoda płatności. Blisko 6 milionów transakcji zrealizowanych w pierwszym kwartale tego roku pokazuje dalszy dynamiczny wzrost. – mówi Grzegorz Długosz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu – Podpisane umowy z kolejnymi bankami dowodzą, że BLIK stał się standardem płatności mobilnych w Polsce nie tylko z nazwy.
BLIKIEM można od niedawna płacić także w placówkach Poczty Polskiej, a dzięki projektowi realizowanemu wspólnie z KIR, także w coraz większej liczbie jednostek administracji publicznej.
Głównym kanałem transakcji BLIK staje się jednak segment e-commerce. Ponad 60 proc. transakcji to właśnie płatności za zakupy w sklepach internetowych, realizowane zarówno przez tradycyjne strony internetowe, jaki i aplikacje oraz mobilne wersje stron sklepów. Dla porównania, po dwóch latach funkcjonowania systemu transakcje e-commerce i m-commerce stanowiły 40 proc. wszystkich dokonywanych BLIKIEM.
– Nie jest przesadą stwierdzenie, że BLIK to prawdziwa rewolucja w płatnościach e-commerce, a szczególnie m-commerce. Umożliwienie klientom płacenia w ten sposób znacznie zwiększa liczbę finalizowanych transakcji. Przykłady pokazują, że po wyborze BLIKA jako metody płatności, klienci częściej kończą transakcję, niż kiedy wykorzystują inne możliwości – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes zarządu PSP. – Dzięki coraz powszechniejszemu wykorzystaniu metody ONE CLICK wskaźniki konwersji będą jeszcze lepsze – dodaje.
Płatność „jednym kliknięciem” staje się coraz popularniejsza, szczególnie w m-commerce. W trakcie realizacji pierwszej transakcji w danym sklepie internetowym klient dostaje możliwość zapamiętania tego sklepu. Przy kolejnej transakcji wystarczy już tylko wybrać BLIKA i zatwierdzić płatność na swoim telefonie. Transakcja wymaga oczywiście autoryzacji kodem PIN w aplikacji mobilnej banku, co uniemożliwia zrobienie zakupów przez osobę nieuprawnioną.