Meta ułatwia programistom korzystanie z mieszanej rzeczywistości na goglach Quest

Utworzono: 30 listopad 2024, 12:11 Autor :  
Meta wprowadziła nowe funkcje do swojego SDK dla gogli Quest, które umożliwiają umieszczanie wirtualnych obiektów na powierzchniach bez skanowania sceny, wyświetlanie wycięcia klawiatury w trybie passthrough oraz wykrywanie gogli w pobliżu do za pomocą Bluetooth do wspólnego grania.

Instant Placement pozwala na umieszczanie wirtualnych obiektów na rzeczywistych powierzchniach, takich jak stół czy ściana, bez konieczności skanowania sceny. Zamiast tego wykorzystuje Depth API do rzutowania promienia z kontrolera lub ręki na pozycję w przestrzeni 3D.

Funkcja Keyboard Cutout umożliwia śledzenie dowolnej klawiatury i wyświetlanie jej w trybie passthrough, co jest szczególnie przydatne dla aplikacji biurowych czy kreatywnych. Colocation Discovery API pozwala na łatwiejsze tworzenie lokalnych sesji multiplayer, wykorzystując Bluetooth do komunikacji między goglami.

Funkcje Instant Placement i Keyboard Tracking są dostępne w Mixed Reality Utility Kit (MRUK), a Colocation Discovery w Meta XR Core SDK, oba w wersji 71.

Źródło: UploadVR



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 154 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...