Dowiedzieliśmy się między innymi jakie gry są w tym 1% - to raptem 10 mniej popularnych produkcji: DWVR, Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One, TT Isle of Man - Ride on the Edge 2, Just Deal With It!, Shadow Complex Remastered, Robinson: The Journey, We Sing, Hitman Go: Definitive Edition, Shadwen, Joe’s Diner. Nie spełniły się więc obawy, że twórcy gier będą mogli blokować wsteczną kompatybilność by zwiększyć sprzedaż portów na PS5.
Poznaliśmy także inne ograniczenia - funkcja organizowania turniejów, obsługa aplikacji towarzyszących czy “second screen” nie będą dostępne na PS5. Niemożliwe będzie też otwieranie menu SHARE (zrzuty ekranu będzie można robić z pomocą przycisku CREATE na nowym padzie).
Ponadto do gier VR trzeba dokupić okulary dla PS4 (adapter do ich podłączenia będzie w zestawie z PS5), zaś gry korzystające z kamerki wymagają tej dla PS4 (nie będą działać z urządzeniem przeznaczonym dla PS5).
Sony zastrzega też, że w grach z PS4 uruchamianych na PS5 mogą pojawić się błędy, które na czwórce nie występowały. System kompatybilności wstecznej ma być jednak cały czas aktualizowany, więc jest szansa, że błędy z czasem znikną.
Gry z PS4 będzie można instalować z oryginalnych płyt, sklepu PS Store, a w wypadku cyfrowych wersji także przenieść je z jednej konsoli na drugą poprzez naszą sieć Wi-Fi (niestety, tych na płytach to nie dotyczy, więc posiadacze PS5 bez napędu nie będą mieli jak z nich skorzystać bez kupowania ich drugi raz w cyfrowej wersji).
Wszystkie szczegóły znajdziecie na oficjalnej stronie Sony.
Źródło: The Verge