Urządzenia uruchamiają się bezpośrednio w trybie pełnoekranowego środowiska Xbox (niestety bazującego na aplikacji Xbox, która do tej pory demonem szybkości na zwykłych komputerach nie była) i wzorem Game Mode ze Steam OS wyłączając zbędne procesy systemowe, co pozwala na zwiększenie dostępnej pamięci RAM nawet o 2 GB.
Oprócz zoptymalizowanego interfejsu Microsoft dostosował także ekran blokady, klawiaturę ekranową oraz widok przełączania się między aplikacjami (Alt + Tab) do sterowania kontrolerem, a użytkownicy mogą w dowolnym momencie przełączyć się na klasyczny tryb okienkowy. Kluczową funkcją jest dedykowany przycisk Xbox, który wywołuje nakładkę Game Bar zintegrowaną z aplikacją Armory Crate (pozwalającą między inny sterować limitem mocy) firmy ASUS.
Oba modele oferują 7-calowy ekran IPS LCD o częstotliwości odświeżania 120 Hz, wytrzymałe szkło Gorilla Glass Victus, możliwość rozszerzenia pamięci poprzez microSD oraz wymienne dyski SSD M.2 2280.
Standardowy Xbox ROG Ally wyposażono w procesor AMD Ryzen Z2 A (będący w uproszczeniu układem znanym ze Steam Decka tylko z nieco wyższym taktowaniem, a więc już dość wiekowe rozwiązanie), baterię 60 Wh, 16 GB RAM, 512 GB pamięci wewnętrznej i dwa porty USB-C obsługujące DisplayPort 2.1.
Model Xbox ROG Ally X oferuje bardziej zaawansowany procesor AMD Ryzen Z2 Extreme, większą baterię 80 Wh, 24 GB RAM oraz 1 TB pamięci wewnętrznej, a także port USB-C w standardzie USB 4.0 z obsługą Thunderbolt 4. ASUS twierdzi, że tryb Silent Mode na modelu Ally X zapewni wydajność porównywalną do trybu Performance Mode w poprzednich wersjach przy jednoczesnym zwiększeniu czasu pracy na baterii.
Microsoft i ASUS nie ujawniły jeszcze cen nowych urządzeń.
Źródło: Android Authority