MX Ink umożliwia zarówno rysowanie na powierzchni 2D za pomocą czułej na nacisk końcówki, jak i tworzenie w przestrzeni trójwymiarowej dzięki pełnemu śledzeniu 6DoF (za pomocą kamer gogli). Rysik łączy się z goglami bez konieczności odłączania kontrolerów Touch, co pozwala na śledzenie trzech kontrolerów jednocześnie.
Po pierwszym sparowaniu użytkownik zostaje przeprowadzony przez samouczek wbudowany w system Horizon OS. Istnieje również sekcja ustawień rysika, w której można dostosować krzywe nacisku dla końcówki i przycisków. Logitech oferuje dodatkowo stację dokującą MX Inkwell do wygodniejszego ładowania oraz matę MX Mat o gładkiej teksturze, idealną do tworzenia obrazów 2D.
MX Ink będzie działać w następujących aplikacjach na goglach Quest: Gravity Sketch, PaintingVR, Arkio, Engage, OpenBrush, Gesture VR oraz ShapesXR. Ponadto rysik będzie też wspierany w tych aplikacjach streamowanych przez Meta Quest Link: Adobe Substance Modeler oraz Elucis od RealizeMedical.
Logitech MX Ink ma trafić do sprzedaży pod koniec września i będzie kosztować 130 $ (około 525 zł bez VATu). Ceny stacji dokującej MX Inkwell i maty MX Mat nie zostały jeszcze ujawnione.
Źródło: UploadVR