Są postępy w pracach nad dodaniem zgodności PSVR2 z pecetami

Utworzono: 01 lipiec 2023, 10:07 Autor :  
Pierwsza generacja gogli do wirtualnej rzeczywistości dla konsol PlayStation oficjalnie nie wspierała pecetowych gier VR, ale z czasem pojawiło się nieoficjalne oprogramowanie pozwalające z nich korzystać do grania na komputerach. Niestety, od premiery drugiej generacji ostrzegano, że tutaj podobne rozwiązanie nie będzie już takie proste.

Prace są oczywiście prowadzone i udało się nawet osiągnąć pierwsze sukcesy - gogle pokazują już nie tylko dwuwymiarowy pulpit, ale także trójwymiarowy obraz ze SteamVR. Niestety, wygląda na to, że do korzystania z PSVR2 na pecetach konieczny będzie dodatkowy sprzęt.

Wynika to z tego, że PSVR2 mają jeden kabel USB-C, który część danych przesyła korzystając z własnych protokołów nie obsługiwanych na pecetach. Twórca iVRy w celu obejścia tego problemu wykorzystał komputer z Linuksem tłumaczący dane na formaty zrozumiałe na pecetach. Od razu też zastrzega, że komputer można zapewne zastąpić czymś kompaktowym w stylu Raspberry Pi, ale że produkcją takiego zestawu musiałby się zając ktoś inny.

Ponadto nadal nie obsługiwane są kontrolery i śledzenie gogli, więc do tych celów trzeba korzystać z innych urządzeń.

Źródło: UploadVR



Komentarze::DISQUS_COMMENTS 379 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

O Nas

CyfrowyJa.pl to serwis zajmujący się tematyką głównie technologii ubieralnych tzw. Wearable. Będziemy pisać o smart zegarkach (Smartwatch), Smartband czy Activity Tracker (czyli opaskach fitness) oraz o różnego rodzaju gadżetach. U nas znajdziesz zawsze najnowsze informacje oraz recenzje i testy. Zapraszamy również do odwiedzenia naszego forum.

Polecamy...