Przede wszystkim w końcu można swobodnie przenosić pobrane dane (gry ze sklepu, aktualizacje tych z kartridży oraz DLC) pomiędzy pamięcią wbudowaną i kartą pamięci. Wcześniej system domyślnie pobierał dane na kartę pamięci, gdy była dostępna i nie dało się na nią przenieść danych z pamięci wbudowanej czy odwrotnie (jeśli chcieliśmy przykładowo wymienić kartę). Trzeba było wszystko z karty pobierać od nowa. Opcja ta nadal nie dotyczy zapisów gier, które są trzymane tylko w pamięci wbudowanej.
Kolejną dużą nowością jest możliwość zmiany konfiguracji przycisków kontrola konsoli (tylko dla Joy-Conów, Switch Pro Controller oraz w Switchu Lite). Każdy połączony kontroler może mieć zapisanych do pięciu różnych schematów przycisków, pomiędzy którymi możemy się szybko przełączać. Niestety, nadal nie można zmieniać czułości analogów (czym można by niwelować efekty tzw. "driftingu" gałek).
Dodano także możliwość odkładania na później artykułów w sekcji z wiadomościami (maksymalnie 300) oraz poprawki stabilności czy wydajności.
Źródło: Nintendo