Google wprowadza istotne ulepszenia do systemu Wear OS 6, które poprawiają funkcjonalność ekranu Always on Display (AOD). Do tej pory wiele aplikacji nie obsługiwało tej technologii, co powodowało, że po opuszczeniu nadgarstka wyświetlacz smartwatcha stawał się zamazany, a użytkownik widział jedynie godzinę. W Wear OS 6 problem ten został rozwiązany poprzez nowe podejście do AOD, które utrzymuje ostatnio używaną aplikację na ekranie nawet w trybie wygaszonym.
NVIDIA oficjalnie udostępniła natywną aplikację kliencką usługi GeForce NOW dla SteamOS, znacząco poprawiając jakość rozgrywki w chmurze na urządzeniach z tym systemem. Do tej pory użytkownicy Steam Decków musieli korzystać z wersji webowej lub nieoficjalnych aplikacji, które działały jako interfejs dla wersji webowej, ograniczając rozdzielczość do 1200p i 60 FPS.
mBank wprowadza ciekawe rozwiązanie dla swoich klientów, oferując możliwość płatności za pomocą nowego pierścienia płatniczego. Technologia ta umożliwia dokonywanie transakcji zbliżeniowych bez konieczności posiadania telefonu czy portfela, co wpisuje się w rosnący trend wykorzystania urządzeń wearables w codziennym życiu. Pierścień działa w oparciu o technologię NFC i nie wymaga ładowania, co czyni go wygodnym rozwiązaniem dla osób poszukujących nowoczesnych metod płatności.
Google testuje nowe zasady dotyczące płatności zbliżeniowych Google Pay na zegarkach z Wear OS. Zmiana polega na wymaganiu wprowadzenia kodu PIN przy każdej transakcji. Decyzja ta budzi kontrowersje wśród użytkowników, którzy wcześniej korzystali z płatności bez konieczności wpisywania kodu, chyba że wartość transakcji przekraczała określony limit.
Microsoft wprowadza nową funkcję do narzędzia Snipping Tool w systemie Windows 11, umożliwiając użytkownikom tworzenie animowanych GIF-ów z nagrań ekranu. Dotychczas Snipping Tool pozwalało na rejestrowanie wideo w formacie MP4, jednak GIF-y są zdecydowanie mniejsze pod względem rozmiaru pliku, co ułatwia ich udostępnianie za pomocą wiadomości e-mail i komunikatorów.
Santander Consumer Bank wprowadza istotne zmiany w dostępie do swoich usług bankowości elektronicznej, ograniczając dostęp do serwisu internetowego dla nowych klientów. Od 25 czerwca 2025 roku osoby, które zawrą umowę o bankowość elektroniczną lub otworzą konto kredytowe i kartę po tej dacie, będą mogły korzystać tylko z aplikacji mobilnej banku. Tym samym dostęp do systemu transakcyjnego przez stronę internetową pozostanie jedynie dla dotychczasowych klientów.
Po nieco ponad dwóch tygodniach testów, Valve ogłosiło udostępnienie aktualizacji SteamOS 3.7 w stabilnym kanale. Wprowadza ona szereg istotnych usprawnień dla Steam Decka oraz oficjalne wsparcie dla Lenovo Legion Go S.
Mozilla oficjalnie ogłosiła zamknięcie usługi Pocket do odkładania linków czy artykułów na później, argumentując swoją decyzję chęcią skupienia się na rozwoju przeglądarki Firefox. Firma wyjaśniła, że chce „świadomie inwestować czas i zasoby”, a obecnie najważniejszy jest dla niej dalszy rozwój Firefoksa.
Google oficjalnie ogłosiło, że funkcja Live Updates trafi na smartwatche z systemem Wear OS w 2026 roku. Firma po raz pierwszy zaprezentowała tę technologię w Androidzie 16. Live Updates na telefonach pojawiają się na always-on-display, jako “pastylka” statusu na pasku powiadomień oraz na ekranie blokady.
Google rozwija obsługę okien w systemie Android, umożliwiając jej pełne działanie na zewnętrznych wyświetlaczach w nadchodzącej aktualizacji Android 16 QPR1 Beta. Funkcja ta została po raz pierwszy wprowadzona jako opcja dla deweloperów w Androidzie 15 QPR1, a teraz będzie częścią stabilnego wydania Androida 16 AOSP.