Nowy model wyróżnia się ulepszonym ekranem LCD o przekątnej 7,9 cala, wsparciem dla rozdzielczości 4K w trybie dokowania oraz częstotliwością odświeżania ekranu do 120 klatek na sekundę. System wyposażono w 256 GB pamięci wewnętrznej, z możliwością rozszerzenia za pomocą kart MicroSD Express (zwykłe microSD niestety nie wystarczą do instalowania gier), które zapewniają wysokie prędkości transferu danych danych. Joy-Cony, także unowocześnione, umożliwiają używanie ich jako myszy.
Nintendo ujawniło szereg nowości dotyczących gier dostępnych na Switch 2. Mario Kart World, jako tytuł startowy, oferuje innowacyjny tryb „free roam”, który pozwala na swobodne eksplorowanie map, fotografowanie i organizowanie przejazdów w gronie znajomych. Metroid Prime 4 w wersji na Switch 2 obsługuje kontrolę Joy-Conami jak za pomocą myszy oraz rozdzielczość 4K przy 60 fps.
Zapowiedziano także ekskluzywne gry, takie jak The Duskbloods, inspirowaną Bloodborne produkcję From Software, która zadebiutuje w 2026 roku. Dodatkowo użytkownicy z wykupionym pakietem Expansion Pack w Nintendo Switch Online otrzymają dostęp do bibliotek gier z Nintendo GameCube, z tytułami takimi jak The Legend of Zelda: The Wind Waker czy F-Zero GX.
Interakcja z grami na Switch 2 została wzbogacona dzięki nowemu przyciskowi „C” w Joy-Conach oraz funkcji GameChat, która umożliwia rozmowy głosowe i udostępnianie ekranu innym graczom.
Konsola wspiera także kamerę, którą można podłączyć przez port USB-C, umożliwiając uczestnictwo w wideoczatach w trakcie rozgrywki.
Nowa wersja kontrolera Pro została również zaprojektowana z dodatkowymi tylnymi przyciskami, które można programować.
Switch 2 oferuje też wsteczną kompatybilność, ale z racji konieczności wykorzystania tutaj emulacji, nie wszystkie gry mogą działać poprawnie.
Niestety, wszystko popsuły zapowiedzi cen - sama konsola ma kosztować 2200 zł (bez Mario Kart w zestawie) lub 2400 zł (z Mario Kart w pakiecie), czyli około 1000 zł więcej niż pierwszy Switch.
Do tego gry od Nintendo mają kosztować 80 (około 310 zł bez VATu) za wersje cyfrowe i aż 90 (około 350 zł bez VATu) za wydania fizyczne.
Tym samym konsola raczej nie będzie już pierwszym wyborem dla swojej pociechy dla wielu rodziców.
Źródło: Ars Technica