Wydrukuj tę stronę

Technologie

Steam na Chrome OS nie pozwoli na łatwe modyfikowanie gier

Utworzono: 17 kwiecień 2022, 12:04 Autor :  
Pod koniec marca Google w końcu udostępniło wczesną wersję oficjalnej integracji Chrome OS ze Steamem na kilku mocniejszych chromebookach. Niestety, sposób w jaki zaimplementowano to rozwiązanie sprawia, że fani modów do gier nie będą zadowoleni.

Google ze względu na chęć zachowania możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa nie pozwala na już na bezpośrednie uruchamianie aplikacji trzecich w Chrome OS (ostatni raz umożliwiono przy okazji dodania obsługi aplikacji Androidowych, stąd była blokada instalacja aplikacji spoza sklepu bez przełączania całego urządzenia w tryb deweloperski).

Obsługa aplikacji Linuksowych była już zaimplementowana z wykorzystaniem wirtualnych maszyn i nie inaczej jest z obsługą Steama. Niestety, to oznacza, że modyfikowanie plików wewnątrz tej wirtualnej maszyny może być utrudnione.

W przeciwieństwie do tych zwyczajnych maszyn z aplikacjami dla Linuksa, gdzie zasadniczo możemy robić co chcemy mając dostęp do konsoli, maszyna ze Steamem jest zablokowana i weryfikowana pod kątem niezatwierdzonych zmian. To może oznaczać, że ręczne grzebanie w plikach (czyli nie przez proces samego Steama) może się okazać niemożliwe (bo skończy się uszkodzeniem wirtualnej maszyny).

Oczywiście to dopiero wczesna wersja i wiele się może zmienić zanim zostanie udostępniona wszystkich użytkownikom.

Źródło: Android Police

Tag :


Komentarze::DISQUS_COMMENTS 475 Wyświetleń
Łukasz Repiński :: repluke

Latest from  Łukasz Repiński :: repluke

Artykuły powiązane