Zastępuje on wszystkie dotychczasowe środowiska domowe, oferując wyraźnie lepszą jakość wizualną i dynamiczne oświetlenie zależne od wybranego tła. Użytkownicy mogą teraz swobodnie poruszać się po przestrzeni, teleportować się do różnych punktów, a nawet siadać na wirtualnych meblach. Wprowadzono również nowy system ustawień ruchu, który łączy opcje poruszania się w Immersive Home i Horizon Worlds w jednym miejscu, choć obecnie nie jest on jeszcze dostępny dla aplikacji firm trzecich.
Kolejną nowością jest możliwość przypinania okien 2D w przestrzeni domowej, zarówno w trybie passthrough, jak i w Immersive Home. Użytkownicy mogą zakotwiczyć do trzech okien w każdej z tych przestrzeni, a ich pozycje są zapamiętywane nawet po restarcie urządzenia. W Immersive Home okna można przypinać do wirtualnych ścian, co zwiększa realizm i funkcjonalność środowiska.
Wprowadzono również funkcję QuickPlay, która pozwala użytkownikom Quest 3 i 3S uruchamiać gry ze sklepu Horizon jeszcze przed ich pełnym pobraniem. Meta deklaruje, że dzięki tej funkcji czas od zakupu do rozpoczęcia rozgrywki może zostać skrócony nawet o połowę.
Zmieniono także wygląd aplikacji Horizon Feed, która teraz wyświetla rekomendacje znajomych, światów i aplikacji, choć wielu użytkowników nadal ją ignoruje po uruchomieniu.
Funkcja zdalnego pulpitu Windows 11, wcześniej dostępna jako eksperymentalna, ma być teraz domyślnie aktywna. Meta AI również doczekała się usprawnień — lepiej rozumie polecenia głosowe, potrafi dostosować głośność na podstawie kontekstu i trafniej generuje adresy URL w przeglądarce. Jednak funkcja ta nadal dostępna jest tylko w USA i Kanadzie.
Wreszcie, Meta zapowiedziała zwiększenie limitu aktywnych okien 2D do dwunastu, choć na wielu urządzeniach nadal obowiązuje dotychczasowy limit sześciu.
Źródło: UploadVR