Nowa zakładka gromadzi wszystkie dane związane z zakupami w jednym miejscu, oferując również karty podsumowujące najbliższe dostawy, które pojawiają się na górze widoku. Co istotne, ta zmiana nie wpływa na dotychczasowe karty podsumowań widoczne w głównej skrzynce odbiorczej, co potwierdził przedstawiciel Gmaila, Chris Doan.
Oprócz nowej zakładki zakupowej, Gmail aktualizuje również zakładkę „Oferty”, dodając filtr „Najtrafniejsze”, który pozwala wyświetlać aktualizacje od nadawców i marek uznanych za najważniejsze dla użytkownika. Dla osób preferujących dotychczasowy układ dostępny będzie także filtr „Najnowsze”.
Gmail wprowadza również tzw. „nudges”, czyli sugestie dotyczące nadchodzących promocji i ofert, które będą prezentowane w formie kart „Najlepsze oferty dla Ciebie” na górze zakładki. Te zmiany mają na celu ułatwienie użytkownikom odnajdywania atrakcyjnych okazji zakupowych, zwłaszcza w okresie przedświątecznym.
Nowa zakładka „Zakupy” jest już wdrażana globalnie dla użytkowników posiadających indywidualne konta Google, natomiast aktualizacje zakładki „Oferty” będą dostępne w nadchodzących tygodniach w aplikacji Gmail na smartfony.
Źródło: Android Police